Siem 32 weken prematuur voorliggende placenta bloedverlies stuitligging

Siem

Siem 32 weken prematuur voorliggende placenta bloedverlies stuitligging

Op 14 februari na een bewogen jaar met 2x een miskraam, kwamen we er achter dat we in verwachting waren. Oh wat waren wij blij, maar tegelijkertijd ook erg onzeker… zou het nu wel goed gaan???

We bleven de eerste 14 weken onder controle van de gynaecoloog. Ik voelde mij tijdens me zwangerschap erg goed, alleen heel erg vermoeid. Tot zaterdag 15 augustus, we gingen een dagje uit met mijn schoonfamilie. Ik kreeg spontaan erg bloedverlies en werd opgenomen in het ziekenhuis.

Na allerlei onderzoeken kwamen ze de achter dat mijn placenta aan de voorkant lag en ons kindje in stuit. We kregen te horen dat ik met een keizersnede zou moeten bevallen en dat ik tot het bloedverlies gestopt was in het ziekenhuis moest blijven.

Na 2 weken en steeds nieuwe bloedingen, kregen wij op vrijdag ochtend 28 augustus te horen dat ze ons kindje moesten gaan halen…. Wat een schrik dat is 8 weken te vroeg! Maar oh, wat waren we trots dat op 28 augustus om 13.25 uur onze zoon SIEM JOHANNES STAM was geboren! Hij was 44 cm en 1840 gram.

Na de geboorte ging hij gelijk in de couveuse. Hij kreeg zuurstof, een infuus, lag aan een monitor en kreeg een sonde voor de voeding. Maar gelukkig deed hij het naar omstandigheden erg goed…

We kregen via een vriendin Stichting Earlybirds Fotografie aangeraden en hebben ons daar voor aangemeld. Na 3 weken ziekenhuis kregen we via de stichting bezoek van fotografe Angelique van Westrienen, voor een prachtige foto shoot. Wat was dat een geweldige ervaring en wat hebben wij ervan genoten! Even wat anders dan medische zorg. Gewoon genieten van ons wonder en ons gezinnetje!

Voor ons was dit een moment om nooit te vergeten. En dan de blijvende herinnering, de foto’s zijn prachtig geworden. Bedankt!!!

Nu 4 weken na de geboorte van Siem doet het heel goed. Hij is alle slangetjes, monitor en infusen kwijt. Nu moet hij leren al zijn voedingen via de fles te drinken en dan mag hij met papa en mama mee naar huis.

Dikke kus van ons 3tjes
Siem, Paul en Maartje Stam

1. Marielle
    Marielle zegt:

Wauw wat een verhaal .. ik ben dit weekend ook met bloedverlies opgenomen geweest en ben 33 weken zwanger inmiddels wel weer thuis. Ook ik heb de placenta voor liggen en het had niet veel gescheeld of ook ik had een keizersnede gehad. Des te mooier is het om te zien wat ze allemaal kunnen en dat het goed gaat met Siem. Heel veel geluk samen !

2. femke
    femke zegt:

wat een bekend verhaal! ook hier is 2 jaar geleden op 10 aug is onze siem met 33 weken spoed gehaald door een bloeding die deze x niet stopte.
    44cm en 1850gram..wat een toeval.

als jullie siem net zo word als onze siem dan gaan jullie heel wat beleven (wijsneus en ondeugd)en komt het helemaal goed,veel geluk met jullie siem