Sidney prematuur geboren met 28 weken, weeenremmer, WKZ, longrijping, NICU

Sidney

Sidney prematuur geboren met 28 weken, weeenremmer, WKZ, longrijping, NICU
Na lang geduld zijn we zo intens gelukkig als we dan echt zwanger blijken te zijn. We genieten volop van deze periode. Het was dan ook behoorlijk schrikken toen ik in de nacht van zondag 14 op maandag 15 mei in het ziekenhuis werd opgenomen. De harde buiken bleken lichte weeën te zijn en ik werd aan de weeënremmer gezet. Nog diezelfde nacht werd ik van het Flevoziekenhuis in Almere overgeplaatst naar het WKZ in Utrecht. Ik had een injectie voor de longrijping van de baby gekregen en er moesten 48 uren overbrugd worden voor een optimale werking. Die 48 uren hebben we niet gehaald. De weeën zijn nooit helemaal weg gegaan en maandagavond tegen de klok van twaalf blijk ik al 5 centimeter ontsluiting te hebben. Wederom even schrikken… het gaat nu dus toch echt gebeuren…. de baby gaat komen!

Een paar uur later is Sidney geboren na exact 28 weken zwangerschap. Hij woog 1160 gram. Een goed gewicht voor zijn leeftijd, maar natuurlijk heel fragiel en klein. Hij gaat direct naar de NICU afdeling. De eerste weken zijn zwaar en spannend. Elke dag van Almere naar Utrecht heen en weer om zo vaak als mogelijk bij onze kleine man te zijn. Maar hij doet het uitstekend en hij is in de beste handen. Na vier weken mag hij al overgeplaatst worden naar het Flevoziekenhuis in Almere. Dichtbij huis en een stap verder in de goede richting.

Inmiddels is Sidney 35 weken, weegt al bijna 2500 gram en doet het super goed. Hopelijk duurt het niet lang meer voor hij mee naar huis mag en we echt ons leven als gezin kunnen gaan beginnen.

Wij willen fotografe Esther Verwindt en Stichting Earlybirds bedanken voor dit mooie initiatief en de prachtige foto’s.
Mireille, Daniël & Sidney.