Sesuna prematuur geboren met 34 weken, knuffelen, vroeggeboorte

Sesuna

Sesuna prematuur geboren met 34 weken, knuffelen, vroeggeboorte

Van de fotograaf:

Na maanden stilte in mijn mailbox met aanvragen voor de waardevolle sessies van Stichting Earlybirds plopt er ineens een aanvraag binnen. Verheugd open ik de aanvraag en accepteer de aanvraag om de sessie in te plannen met het gezin.

Het is een prachtige warme nazomer dag wanneer ik het ziekenhuis terrein oploop. Eerst door de Corona sluis en dan op naar de kinderafdeling. Niet alleen schijnt het zonnetje buiten maar ook op de afdeling heerst een fijne goede sfeer. Sesuna (geboren met 34 weken) ligt heerlijk tevreden bij haar mama uit te buiken en ik hoor het heugelijke nieuws dat ze vandaag naar huis toe mogen.

Moeder vertelt dat Sesuna zulke mooie oogjes heeft maar ik heb al snel door dat dit tevreden dametje haar mooie oogjes niet gaat laten zien tijdens de sessie. Ze is zo heerlijk ontspannen en geniet zichtbaar van de aanrakingen en verwondering van haar moeder. Bijzonder dat een aantal weken geleden er nog een mini meisje in het wiegje lag en ze nu al zo is gegroeid. Sesuna haar kleertjes zijn nog steeds veel te groot en daar lachen we samen om. Nog een paar weekjes en dan zal het vast als gegoten zitten het maatje 50/56 🙂 Zo fijn ook om te horen dat ze de weken in het ziekenhuis eigenlijk heel goed is doorgekomen. Fijn deze positieve berichten op een plek waar de zorgen zo groot zijn. Moeder vertelt dat ze het ontzettend moeilijk vond om haar meisje in het ziekenhuis te laten en zelf thuis te zijn.

Als ik met een lach op mijn gezicht naar buiten loop realiseer ik me dat vandaag het moment is dat mama met gevulde armen het ziekenhuis uit loopt. Na al die weken waarin je je kindje achter moet laten in het ziekenhuis is dit toch wel echt een hele bijzondere dag. Wat een geschenk om dan zo’n mooie afsluiting te maken.