Sep & Ties

Van de fotograaf
Op zondag 14 Juli mocht ik weer op pad voor de stichting om een fotoreportage te maken van een tweeling.
Dit keer was het ziekenhuis een stukje rijden voor mij maar dat was geen probleem.
Daar aangekomen ontmoette ik de ouders, Eva en Guus samen met de tweeling Sep en Ties. Na een korte kennismaking bleek dat ze al eerder contact hadden gehad met een andere fotograaf op het moment dat ze nog in het Radboud ziekenhuis verbleven, maar dat door de overplaatsing naar Boxmeer ik nu de reportage voor ze mocht gaan maken.
Na de korte kennismaking maar gelijk de camera uit de tas gepakt en rustig aan begonnen met het maken van de foto’s. De sfeer was erg ontspannen en het is elke keer weer erg bijzonder om deze momenten vast te mogen leggen.
De jongens mochten beide in bad en je zag ze zichtbaar genieten, lekker ontspannen in het badje. Bij een tweeling heb ik toch vaak het idee handen en camera’s te kort te komen maar uiteindelijk komt het altijd wel goed 🙂
De reportage verliep zonder problemen en de sfeer was opperbest. Ook de verpleging hielp goed mee waardoor het allemaal erg soepel verliep. Sep en Ties deden het allebei super goed en hoop dat ze snel naar huis mogen.
Lees hieronder verder naar de ervaring van de trotse ouders Eva en Guus.

Van de ouders
Na een fijne zwangerschap van 30 weken, kreeg ik plots harde buiken en weeën. Op naar het Radboud ziekenhuis met een dreigende vroeggeboorte.
Na een bevalling van een aantal dagen is toen onze tweeling Sep en Ties geboren met 30 weken en 6 dagen. Het was een spannende tijd, maar gelukkig hadden ze een goede start voor deze termijn! De jongens mochten van de beademing en 1,5 week later mochten wij samen met de tweeling overgeplaatst worden naar het ziekenhuis in Boxmeer. We hadden gehoord van de Earlybirds stichting. Wat een super mooi initiatief en geweldig dat dit bestaat.
We kregen het bericht dat Stefan naar ons toe zou komen om een fotoreportage te maken. Op een zondagmiddag kwam Stefan langs in het ziekenhuis. Stefan heeft foto’s gemaakt van de tweeling en van ons terwijl wij de verzorging deden en de jongens in badje deden.
De jongens vonden het badje heerlijk en hebben eigenlijk niets gemerkt van het maken van de foto’s. De sfeer was heel relaxed en iedereen voelde zich op zijn gemak. Het was ook nog heel gezellig!
Na het badje hebben we de jongens fijn nog samen bij elkaar gelegd en ook nog bij ons in de armen. Het was heel fijn om deze herinnering voor later op beeld te zetten. Super waardevol dat Stefan dit voor ons heeft gedaan!
Een mooie en fijne herinnering na een spannende en hectische tijd in het ziekenhuis. Een lichtpuntje in de toch wel pittige tijd.
Ontzettend bedankt Stefan!