Noah

Na een hele fijne zwangerschap verloor ik in de nacht van maandag 19 september geheel  onverwachts wat vruchtwater bij een zwangerschapstermijn van 32w+ 2. Na controle van de verloskundige ben ik doorgestuurd naar het Maxima Medisch Centrum. Aangezien ik op dat moment nog geen weeën had werd met verteld dat we moesten afwachten. De bevalling zou heel snel op gang kunnen komen maar het zou ook nog een aantal weken op zich kunnen laten wachten. Tot die tijd zou ik in elk geval in het ziekenhuis moeten blijven. Voor de zekerheid werden er ook alvast longrijpers toegediend.

Echter kon je niet wachten om ons te ontmoeten. Twee dagen later woensdag 21 september kreeg ik in de avond hevige weeën. Bij de eerste controle bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Echter was papa nog thuis. Gelukkig hebben we het kunnen rekken zodat papa bij de bevalling aanwezig kon zijn. Met een geboorte gewicht van 1880gram bij geboorte termijn van 32w+4 was je al een hele kerel. Je deed het meteen heel erg goed en had ook geen extra zuurstof nodig.

Helaas heeft papa jou de eerste week na de geboorte weinig gezien omdat hij enkele dagen na je geboorte corona bleek te hebben. De zorg op de afdeling medium care van het MMC in Veldhoven was wel heel fijn. Ze waren heel lief voor jou en hebben ons goed begeleid. Ook hebben ze gezorgd dat er een camera boven jou couveuse werd geplaatst zodat papa jou altijd kon zien in de tijd dat hij thuis in quarantaine zat. We hebben een hele mooie fotoshoot gekregen van earlybrids. Fotograaf Marieke heeft ons een hele fijne ochtend bezorgd, gezorgd dat we ons zelf konden zijn, en we hebben hele mooie herinneringen om op terug te kijken naar een periode waarin je echt geleefd wordt.

Gelukkig mocht Noah na een ziekenhuisperiode van 4 weken met ons mee naar huis.

Van de fotograaf

Op donderdag 13 oktober mocht ik Noah en zijn lieve papa en mama vastleggen in het MMC in Veldhoven. Het was een warm welkom en wat deed Noah het al goed! Papa en mama ook trouwens, wat een warm gezin! We hebben aardig wat afgekletst en ondertussen Noah en hen vastgelegd. Van in bad gaan, aankleden tot lekker nog even buidelen en drinken via de sonde bij papa. De tijd vloog voorbij en weeks na de fotoreportage kwam zelfs het heuglijke nieuws dat Noah lekker naar huis mocht! Ontzettend veel geluk samen!