Mila en Nine tweeling prematuur geboren vliezen gebroken 31 weken

Nine & Mila

Mila en Nine tweeling prematuur geboren vliezen gebroken 31 weken

Gisteren was ik weer op pad voor stichting Earlybirds. Ik ging op bezoek voor een reportage in het Pantein ziekenhuis in Boxmeer, bij de twee mooie meisjes Nine & Mila. Een paar weken geleden nam ik contact op met de ouders voor een afspraak en was er meteen goed nieuws, ze mochten verhuizen van het Radboud UMC in Nijmegen naar het Maasziekenhuis Pantein in Boxmeer.

Toen ik gisteren binnenkwam zag ik dat het al een stuk beter met ze ging, want ze lagen niet meer in de couveuze, wat super fijn. Nine en Mila zijn te vroeg geboren met 31 weken en 4 dagen. De vliezen van Nine waren gebroken en dus moesten ze allebei gehaald worden. Met Nine ging het ondanks dat ze veel te vroeg geboren was al heel aardig, alleen had Mila nog ondersteuning nodig voor de ademhaling door middel van de CPAP omdat ze af toe vergat te ademen. Nu heeft ze dat af en toe nog, maar herstelt ze zichzelf gelukkig. Nine en Mila komen ook steeds beter aan qua gewicht en dat maakt dat ze ook steeds sterker worden. Waarschijnlijk nog een paar weekjes en dan mogen ze hopelijk heerlijk mee naar huis. Wat zijn het twee dappere en mooie meisjes en wat een super lief gezin!

Update: de twee kleine meiden mochten zaterdag 25 juli 2015 mee naar huis! Ze drinken goed en komen goed aan. Reden te meer om het ziekenhuis te verruilen voor de ons eigen huis!

1. Maike
    Maike zegt:

Wat een doetjes en een stralende papa en mama. Nu gaat het pas echt beginnen. Heel veel succes / geluk / sterkte met zn 4tjes.

Mama van Bram & Noud (16-03-2015)
    Ook geboren in umc Radboud Nijmegen bij 34 weken en 6 dagen.