Nienke & Meike prematuur geboren met 33 weken en 2 dagen, Canisius Wilhelmina ziekenhuis, tweeling, keizersnede, sondevoeding

Nienke & Meike

Van de fotograaf:

Zondag 5 maart ontmoette ik de tweeling Nienke en Meike in het CWZ in Nijmegen, op dat moment 36 weekjes jong . Het was voor papa en mama een hele spannende zwangerschap, want Nienke en Meike deelden samen één vruchtzak, een zogeheten momo tweeling. Bij 33+2 weken was de controle niet goed  en werden de meisjes gehaald via een keizersnede. Ondanks de vroeggeboorte en alle spanning die daar bij komt kijken, kunnen papa en mama nu tenminste zien hoe het met ze gaat, dat was tijdens de zwangerschap heel anders. Vele controles en veel spanning, want iedere controle was het weer afwachten of alles nog goed was met beide meisjes. Leefden ze beide nog? Is de toevoer in de navelstrengen nog goed? Een hoop van die spanning is nu weg en kunnen ze nu genieten van hun meisjes. Nienke en Meike zijn twee sterke meisjes en doen het samen erg goed!

Toen ik zondag kwam gingen ze allebei lekker in bad. Meike werd door papa in bad gedaan en Nienke door mama. Ze lagen op een tweelingkamer en hadden ieder een eigen badje, dat is fijn! Beide meisjes en papa en mama genoten van dit momentje. Na het badderen legden we ze even lekker bij elkaar, want het nadeel van prematuur geboren worden en aan allerlei draadjes liggen, is dat je niet steeds bij je zusje kan liggen. Wat was dit een fijn moment en ook Nienke en Meike leken het fijn te vinden, want ze lagen heel rustig en lief naast elkaar. Daarna was het tijd voor een flesje en dat kost nog wat energie, vooral na een badje, maar beide meisjes dronken wel wat melk. Nog even knuffelen met papa en mama en daarna was het tijd om weer hun bedje in te gaan en de rest van de voeding via de sonde te krijgen.

Marise en Peter, ik vond het leuk om jullie te fotograferen en wens jullie heel veel liefde, gezondheid en geluk met zn viertjes. Geniet van elkaar, maak mooie herinneringen samen en vier elke mijlpaal! En hopelijk mogen Nienke en Meike gauw naar huis!

—————–

Van de ouders:

Na een hele spannende zwangerschap waren daar 2 gezonde meisjes, wat een opluchting! En dan kom je weer in een volgende fase, het bezoeken van de kinderen in een couveuse met verschillende draadjes en slangetjes waarmee ze in de gaten worden gehouden.

De verpleging wees ons op de stichting Earlybirds en we besloten om ons aan te melden. Al heel snel nam Jolanda contact met ons op om een afspraak te maken. Voor het eerst hadden we foto’s waar we met z’n vieren opstaan met bijna geen slangetjes en draadjes. Voor ons zijn het hele dierbare foto’s en een moment van rust tijdens deze hectische periode. Fijn dat deze stichting bestaat!

1. Silvia
    Silvia zegt:

Wat een mooi stukje en foto’s! Lieve Marise en Peter, ik hoop dat de tweeling snel naar huis mag! Wat goed dat deze stichting bestaat, ga zo door!

2. Jeanine schamp
    Jeanine schamp zegt:

super trots op onze twee mooie kleindochters die het zo goed doen en bewondering voor Marise en Peter die na zovele maanden van spanning en onzekerheid ook nu zo sterk zijn
    Hoop dat ze snel naar huis mogen
    Jeanine

3. Elly en Willem Vreeken
    Elly en Willem Vreeken zegt:

Hoi Marise en Peter, heel mooi zo’n stichting, en ze schrijven naast de mooie foto’s, ook een stukje wat gelijk weerbeeft hoe het was/ en nu is.
    We hopen met iedereen mee, dat ze snel naar huis mogen, want dan weten jullie ook, dat het goed is.
    Maar Meike en Nienke (2 prachtige meisjes), en jullie als ouders, komen er wel, geniet er van!!

4. Willie Schamp
    Willie Schamp zegt:

Wat een mooie weergave van jullie spannende zwangerschap. En wat fijn om nu twee mooie gezonde meisjes te zien.Wij wensen jullie veel liefde en gezondheid met z’n vieren.

5. Hanny Roelofs
    Hanny Roelofs zegt:

Wat lief ,twee mooie kleine meisjes.
    En wat doen ze het goed.
    Spannend voor mama en papa.
    Heel veel geluk en hopelijk mogen ze binnenkort mee naar huis.
    Heel veel geluk met jullie prinsesjes.
    Groeten van Hanny (nicht van opa Piet)

6. Jo
    Jo zegt:

Hoi Marise en Peter,
    Wat zijn het toch 2 prachtige meisjes, geniet er van en een hele mooie toekomst voor jullie samen.
    We komen een keer aan met een leuke cadeautje.

Ome Jo en tante Tiny