Mynthe

Na een gezellige babyshower braken ‘s avonds bij het op bed gaan spontaan de vliezen. In het ziekenhuis werd er medicatie toegediend om eventuele weeën te remmen. Naar huis gaan was geen optie meer, ik moest blijven tot dat de kleine er was ongeacht of de baby die nacht zou komen of pas over een aantal weken. De weeën begonnen toch door te zetten, waardoor de eerste long rijping prik werd gezet. Ook werd er antibiotica toegediend, beiden voor een betere start van de kleine. Rond 5 uur bleek er 3 cm ontsluiting te zijn. Een warme douche leek lekker, echter ging het toen snel. Na 20 minuten was er volledige ontsluiting en werden we snel verplaatst naar de verloskamers.

Uiteindelijk is onze kleine meid al snel geboren in toch een hele rustige sfeer. Ze begon meteen te huilen en de verloskundige gaf aan dat ze met een termijn van 33 weken al een behoorlijk gewicht had. Met een gewicht van 2628 gram heeft ze een ontzettend goede start gehad. De kinderarts was zelfs zo positief dat ze niet eens in de couveuse hoefde. We werden overgeplaatst naar de kinderafdeling waar we met zijn drieën mochten verblijven.

Vanaf het begin doet onze kleine meid het erg goed. Ze ligt aan de monitor en krijgt moedermelk via de sonde. We worden erg goed begeleid in het ziekenhuis en mogen gelukkig veel zelf doen in de verzorging. Op dag 5 kregen we bezoek van fotograaf Geke. Zij heeft foto’s van ons drieën gemaakt tijdens een verzorgingsmoment. Het was nog wat te vroeg om te badderen, dus heeft Mynthe mooi bij ons gelegen. Elke dag sterkt ze aan en worden de snoeren steeds verder afgebouwd. Na dik 2 weken heeft ze al zulke stappen gemaakt en mogen wij het ziekenhuis verlaten. Ze is dan pas 35+5 weken. We hebben geleerd om Mynthe zelf te voeden via de sonde en sterken nu thuis verder aan.

We willen stichting Early Birds en Geke bedanken voor de dierbare herinnering.