Michael prematuur geboren met 35 weken en 1 dag, gebroken vliezen, Elkerliek, longrijping, weeenremmers, couveuse, sonde

Michael

Van de ouders:

Op 12 februari 2020 is onze lieve zoon Michael geboren na een zwangerschapsduur van 35 weken en 1 dag. Tot ruim 33 weken verliep de zwangerschap volgens het boekje, maar op 1 februari braken onverwachts de vliezen, wat de dag erna werd bevestigd door de verloskundige. Papa en mama in spé werden opgenomen in het Elkerliek ziekenhuis waar weeënremmers en longrijpers werden toegediend. Iedere dag extra in mama’s buik was een overwinning. Na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen zonder indicatie van infectie mochten we weer naar huis om de bevalling af te wachten, tot maximaal 37 weken. Michael heeft het in totaal nog 1,5 week volgehouden in de buik, maar op 12 februari begonnen de eerste weeën, die snel toenamen in frequentie en hevigheid. Na een relatief korte en spannende bevalling, waarbij mama 1,5 L bloed verloor, was hij er dan toch iets te vroeg, maar zeker niet minder welkom; onze lieve Michael.

Die avond lag hij in de couveuse, met een infuus in zijn armpje, sensoren aan zijn voetje en een sonde door zijn neusje. Gelukkig bleef alles stabiel en mocht hij de volgende dag al in een open couveuse en hoefde hij niet meer aan de monitor. Na een paar dagen mocht ook het infuus eruit en hoefde hij alleen nog maar de sonde zodat hij niet teveel energie verloor door te eten. Hij was mooi op gewicht bij zijn geboorte en hij groeit goed, dus we hopen snel naar huis te kunnen met zijn drieën.

Familie en het ziekenhuispersoneel wezen ons op Stichting Earlybirds. Wij zijn heel dankbaar en hebben erg genoten van onze fotosessie met Mieke en de mooie foto’s als resultaat.

———————-

Van de fotografe:

Zo mocht je op de foto Michael en zo mocht je naar huis! Wat heerlijk dat je nu bij mama en papa thuis mag genieten.

Lieve Mireille, Jurgen en Michael ik wens jullie alle geluk en gezondheid en ben heel blij dat ik voor jullie foto’s heb kunnen maken!
Lieve groet en een knuffeltje voor Michael, Mieke.