BLOGTEMPLATE-Max

Max

Vandaag was het dan eindelijk zover.  Bijna een maand nadat Max is geboren mag ik Max en zijn ouders opzoeken in het ziekenhuis. Vanwege een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging is Max onverwachts en veel te vroeg op de wereld gekomen. Al mag Max dan een beetje mini zijn, groots is zijn doorzettingsvermogen en kracht. Max heeft al grote stappen gemaakt. Drinken doet hij als de beste. Nu nog 48 uur helemaal stabiel en dan mag hij ook van  de monitor en hopelijk dan ook gauw naar huis. Het is overduidelijk dat de ouders van Max hevig verliefd zijn op hun kleine mannetje… Hoe mooi zou het zijn als ze Max binnenkort elk uur van de dag hun liefde kunnen laten merken!

Beste Karen en Werner, het was een eer om jullie moedige Max te mogen zien en op de foto te zetten. Als ik jullie zie met Max dan twijfel ik er niet aan dat jullie ontzettend van hem gaan genieten. Dat doen jullie nu al, maar straks thuis nog veel meer!

Hartelijk bedankt dat ik deze reportage mocht maken.

Mike Poodt

Van de ouders

Bijna 5 weken geleden zijn wij in een achtbaan terecht gekomen. Na 31 weken van een hele fijne zwangerschap heeft Karen plotseling het HELLP syndroom ontwikkeld en moest met spoed naar het ziekenhuis gebracht worden. Éen week later werd Maximilian met een keizersnede op de wereld gebracht. Hoewel Max het vanaf het begin goed deed, werd hij toch direct in de neonatal intensive care unit (NICU) van het Sophia Ziekenhuis opgenomen en in de couveuse gelegd. Hij was slechts 1605 gr zwaar en 39 cm groot.

Na een week bleek Max een infectie te hebben opgelopen. Gelukkig sloeg de antibiotica goed aan en knapte hij snel weer op. Na 10 dagen in de NICU mocht hij naar de middle care van het ziekenhuis in Dirksland. Hier moet hij nog een paar weken groeien en de ontwikkeling doormaken die hij normaal gesproken in mama´s buik had gedaan.

In de afgelopen 5 weken hebben wij ontzettend veel meegemaakt. Hoewel wij natuurlijk heel trots op Max zijn, hadden wij gewenst dat hij nog steeds veilig in mama´s buik was en dit alles niet mee had hoeven te maken. Wij leven nu van dag tot dag, genieten van elke minuut die wij bij elkaar zijn en vieren elk nieuw stapje dat Max maakt.

Wat fijn is het, dat wij nu dankzij Mike Poodt en Earlybirds ook een mooie herinnering hebben van deze moeilijke periode. Want wat wij nu doormaken is niet alleen een verhaal over moeilijkheden en ziekteleed, maar ook over sterkte, vertrouwen, levenslust en vooral liefde.

Bedankt Earlybirds voor dit prachtige initiatief! Bedankt Mike voor de gevoeligheid waarmee jij onze kleine familie hebt gefotografeerd. Jullie hebben onze familie een kado voor het leven gegeven.

Karen, Werner en Max

1. Toqa
    Toqa zegt:

Dear Mama Karen and Papa Werner,

I’m blessed to have you, as you are to have me. Thank you for your loving hands, caring touch and always being their for me. I love you so so much ♡

Kisses,
    Max

P.s. Toqa loves you so much and is so happy for us, ma! ^^

2. Giselle
    Giselle zegt:

Dear Max
    We’re very happy you’re now in the world. Titia can’t wait to see you, you’re a fighter and i’m sure you will be home in no time. You’re so deeply loved.
    Dear Kaká and cunhado, soon this period of going from home to the hospital will be over and joy will completely take over. God bless this beautiful family.
    Love,
    Tia Gi. 🙂

3. Soraya
    Soraya zegt:

Mooi! heel veel sterkte nog Karen, Werner en Max! ben blij dat het de goede kant op gaat, nog even dan kunnen jullie thuis van hem genieten! X Soraya

4. Wil
    Wil zegt:

Hoi Karen, Werner en Max. Mooie tekst en zeker een houvast voor de afgelopen en komende dagen. Gelukkig ziet het er allemaal beetje bij beetje rooskleuriger uit. Het moment van samen thuis genieten zonder zorgen komt steeds dichterbij. Succes, geniet ervan en wij (Ilse en ik) duimen voor jullie. Groetjes van de Neggertjes