Lola & Yanou prematuur geboren met 33 weken en 4 dagen, St. Jansdal, sonde, tweeling

Lola & Yanou

Zondagochtend 10 februari ontmoet ik Lineke & Ruud in het St. Jansdal te Harderwijk. Op de kamer staan twee bedjes! Totaal onverwacht werden Lineke en Ruud al bij 33 weken, de trotse ouders van Lola & Yanou.

Tijdens de reportage zijn ze bijna twee weekjes jong en liggen allebei sinds een dag in een warmte bedje. Ze hebben beide een prachtige hartjes plakker op hun wang, om de sonde vast te houden. Lola heeft nog een stukje op haar zusje in te halen, ze verschillen op dat moment ongeveer 700 gram. Dit is een heel verschil als ze nog zo klein zijn. Over een poosje zal dat minder zijn.

De meisjes mogen voor het eerst samen in bad – wat is het toch bijzonder om daarbij te mogen zijn. Niet alleen de meisjes genieten, ook mama & papa! ♡ Als de meisjes hun mooie kleren aan hebben, is het tijd voor een gezinsmoment. Papa en mama kruipen heerlijk met de meiden op bed om te genieten en te knuffelen. Wat is dat fijn bij rooming in! Dan mogen ze ook nog even samen in het voedingskussen liggen. Ze zoeken elkaar op en liggen heerlijk tegen elkaar. Lola deelt de hele tijd lieve lachjes uit. Yanou geniet van haar ‘grote zus’ en slaapt rustig door.

De meiden zijn sterk en tien dagen na de reportage, ontvang ik een berichtje dat ze naar huis zijn! Hip hip hooray! Moeder laat weten: “met name ‘s nachts is het nog even wennen. De meisjes missen de warme nestjes. Een nieuw ritme vinden, maar zo fijn om ze lekker thuis te hebben!”.

Van een gezin zonder kinderen, ineens een gezin met twee! Lieve Lineke & Ruud, dank voor een heerlijke ochtend en heel veel geluk samen!

——————–

Van mama en papa:

Op dinsdag 29 januari zijn onze dames na een zwangerschap van 33 weken en 4 dagen geboren in Zwolle. Omdat daar geen plek was voor ze moesten we de volgende dag verhuizen naar Harderwijk. We zagen er beide erg tegen op maar waren we verrast door deze mega fijne plek! De dames lagen op een geschakelde kamer waar we beide de mogelijkheid hadden om bij ze te slapen. Er heerst rust en iedereen neemt de tijd om ons alles te leren wat we moeten weten. Dit is hard nodig, want de verzorging van een baby van 1500 en 2200 gram is toch wel even een tandje anders. Ze lagen aan allerlei toeters en bellen en waren zeer kwetsbaar.. juist daarom hebben we ervoor gekozen om ons in te schrijven voor een Earlybirds reportage.

Op 10-2 was het dan zover. Met een ongemakkelijk gevoel ontmoetten we Rolinka in de familiekamer van de afdeling. Na wat gekletst te hebben zijn we naar de kamer gegaan en begon dit foto avontuur. De dames mochten voor het eerst samen in bad. Dit was iets wat voor ons heel speciaal was, omdat Ruud ze nog niet in bad had gedaan. Daarna hebben we lekker met de dames geknuffeld en samen van ze genoten. We hebben dan ook weinig gemerkt van de foto’s die werden gemaakt en het verliep heel natuurlijk. Al met al voelde het voor ons erg goed dat er geen geforceerde foto’s gemaakt werden en het resultaat mag er zijn wauw wat een mooie foto’s! Wij kunnen deze ervaring aan iedereen aanraden dus mocht je twijfelen, schrijf je dan maar gewoon in! En Rolinka, ontzettend bedankt voor de super speciale en mooie herinnering van onze mini meisjes!

Liefs Ruud en Lineke

1 antwoord