Loisa prematuur 31 weken groeiachterstand

Loisa

Loisa prematuur 31 weken groeiachterstand

Tot 26 weken een stralende zwangerschap gehad zonder kwaaltjes. Met 26 weken plotseling bloedverlies, een week opgenomen geweest in het Sofia en met verplichte rust naar huis. Wekelijks een controle in het ziekenhuis deze waren positief en de klachten bleven weg. Met 30+5 een groei echo gekregen waaruit ineens bleek dat onze dochter veel te klein was door een defecte navelstreng, direct opgenomen in het Sofia met als plan twee maal daags een hartfilmpje van de kleine te maken. Hierop zal zij wel laten zien wanneer ze het niet meer ‘leuk’ vond binnen en dan konden ze ingrijpen. Dit moment kwam sneller dan verwacht, met 31+1 (21-12-2015) bevallen via een keizersnede van onze prachtige dochter Loisa Maey.

Met een geboortegewicht van 965 gram was ze echt flink te klein voor de termijn. Zij heeft 10 dagen op de IC in het Sofia gelegen en is op 31-12-2015 overgeplaatst naar de HC van het ASZ in Dordrecht waar ze flink gegroeid en aangesterkt is. Deze weg is met pieken en dalen verlopen maar op 9 maart (42+3) is er ook voor ons een eind aan deze periode gekomen. Onze lieve schat mocht mee naar huis, waar we elke seconde heel erg van haar genieten!

De fotograaf:

Op vrijdag 4 maart had ik de eer om foto’s te mogen maken van een heel mooi en bijzonder meisje: Loisa. Eigenlijk hadden we de shoot een paar dagen eerder gepland, maar de avond voor de shoot kreeg ik opeens bericht van mama dat het niet goed ging met Loisa. Ze had dips in haar hartslag en saturatie. Dat was even enorm schrikken. Er werden meteen allerlei onderzoeken gedaan, waarvan de uitslagen gelukkig allemaal positief waren. Waarschijnlijk is het vermoeidheid geweest, want na een paar daagjes ging het gelukkig weer helemaal goed met Loisa.

Het was mijn eerste keer om foto’s te mogen maken voor de stichting. Spannend dus, maar vooral erg bijzonder. Het was genieten om te zien hoe liefdevol Loisa werd verzorgd door haar lieve ouders.

Op 9 maart kreeg ik bericht van mama dat Loisa thuis was!

Beste Michael en Dagmar, wat fijn dat jullie Loisa nu thuis bij jullie hebben. Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe, geniet van jullie kleine meid!

Groetjes, Vinanda

1. Elly Baas
    Elly Baas zegt:

Beste Michael en Dagmar,

Ik wil jullie van harte feliciteren met de kleine Loisa en wens jullie alle goeds toe.
    Ik ben de trotse moeder van Vinanda en weet hoe leuk het is om een dochter te hebben, ik heb er namelijk drie.
    Ga er heerlijk van genieten want voor je het weet is ze groot.

Vriendelijke groetjes
    Elly Baas

2. Mirjam
    Mirjam zegt:

Wat mogen jullie onwijs trots zin op jullie prachtige meisje! Ik hoop dat thuis ook alles goed met jullie gaat en dat we loisa na weken ASZ snel eens tegen komen in de kinderwagen! Dikke knuffel van Sterre!