Logan prematuur geboren met 29 weken, NiCU, sonde, neonatologie

Logan

Logan prematuur geboren met 29 weken, NiCU, sonde, neonatologie

Mijn eerste reportage van het nieuwe jaar en ik heb er zin in! We hebben al veel mail contact gehad, omdat Logan helaas verschillende keren werd overgeplaatst van ziekenhuis. Gelukkig gaat het nu een stuk beter met hem en mocht hij, vlak voordat ik zou komen, van Arnhem naar Ede. Eindelijk is hij dichtbij huis, dat was wel een opluchting voor zijn ouders na al het heen en weer gereis naar Nijmegen en Arnhem de eerste maanden.

Logan is geboren op 12 oktober met 29 weken. Inmiddels is hij behoorlijk gegroeid en geen klein mannetje meer 🙂 Wat was het leuk met Logan, zijn grote zus en zijn ouders, wat een liefdevolle familie. Ik hoop dat hij snel naar huis mag en ik wens jullie veel geluk en gezondheid!

—————————–

Van de ouders:

‘’De dag dat alles veranderd, je leven staat compleet op zijn kop.. onverwachts veel te vroeg bevallen van je kleine trots die nog zo lang in je buik had moeten groeien. Je hebt geen flauw idee van het bestaan van de NICU wereld en ineens sta je daar, met beide benen op de grond maar het voelt alsof de grond onder je voeten wegzakt.. een lange periode van veel angst, onzekerheid en zorgen maar ook veel liefde en respect voor de fantastische zorg van alle lieve artsen en verpleegsters. De stukjes hoop en geluk haal je uit de kleine dingetjes met zo’n gigantisch groot gebaar, zoals Stichting Earlybirds.

Ik begon met het bestellen van kleine octopusjes, die beestjes met die lange pootjes speciaal voor de couveuse baby’s. Dat kleine knuffeltje gaf mijn zoontje enorm veel troost en het weerhield hem ervan zijn sonde eruit te trekken. De dag dat ons zoontje Logan overgeplaatst werd naar het Rijnstate in Arnhem was het tevens wereld prematuren dag. Hier zijn ook fotografen bij geweest en hebben zij de verhuizing van onze kleine man kunnen fotograferen. Helaas moesten wij onze afspraak met de fotograaf van Stichting Earlybirds meerdere malen afzeggen ivm overplaatsing en een hierna een onverwachte terugplaatsing naar het Radbout UMC.

Uiteindelijk was de dag aangebroken dat fotograaf Angeline mocht komen om ons leven op de neonatologie te volgen. Ik vond het niet alleen erg gezellig maar ook prachtig om voor de camera te laten zien welk traject wij hebben doorlopen, en nog midden in zitten, en dat juist dat ons gezin zo veel hechter tot elkaar brengt. Toen ik een sneak preview kreeg van een aantal foto’s kreeg ik meteen tranen in mijn ogen. Dit zijn de ‘kleine’ dingen waar je alle energie weer uit kunt blijven halen om door te gaan. Ik kan niet wachten om de rest van de foto’s te zien en deze samen met alle heftige maar mooie herinneringen te koesteren voor de rest van ons leven.

Voor alle aanstaande en nieuwe NICU mama’s wil ik graag meedelen dat het een enorme rollercoaster is van emoties met veel ups en downs maar onze kleine kanjers zijn vechters! Wat mij tot nu toe veel hulp heeft gegeven is het dagelijks opschrijven van de gebeurtenissen in een couveuse dagboekje, dit mag ik nu al bijna 100 dagen doen en dat helpt mij enorm. Geniet van alle mooie momenten, eens is daar de grote dag dat jullie eindelijk compleet zijn en dat je dankzij Stichting Earlybirds en alle lieve mensen en organisaties om je heen kan terugkijken op deze heftige periode van jullie leven.

Heel veel kracht en sterkte gewenst, en onthoudt: ‘je bent niet alleen!’ ‘’