Logan prematuur geboren met 31 weken en 5 dagen, zwangerschapsvergiftiging, HELLP, buidelen, sonde

Logan

De eerste 22 weken van de zwangerschap verliepen prima. Ik had geen last van zwangerschapskwaaltjes, op wat vermoeidheid na. Met 23 weken begon de ellende. Paul kreeg een angina pectoris, het voorstadium van een hartaanval en moest een bypass operatie ondergaan. Dit ging gelukkig goed.

Paul was lekker aan het revalideren, toen ik na 31 weken zwangerschap opgenomen werd in het ziekenhuis wegens ernstige zwangerschapsvergiftiging met symptomen van HELLP. Terwijl ik me helemaal niet ziek voelde! Ik had alleen last van hevige rugpijn. Bovendien had de kleine een groeiachterstand bleek uit de echo.

Met 31 weken en 5 dagen werd Logan via een keizersnede geboren. Ons kleine wondertje ademde al vrijwel direct geheel zelfstandig en bleek een vechtertje te zijn, die ons elke dag weer iets nieuws laat zien. Elke dag met hem is een cadeautje.

Ik werd door een vriendin gewezen op Stichting Earlybirds en op Tweede Paasdag kwam fotograaf Kevin bij ons langs in het ziekenhuis. Wat een prettige ervaring was dit. Kevin hield zich op de achtergrond en maakte foto’s van Logan en ons tijdens de verzorging en het buidelen. Dezelfde dag nog stuurde hij een voorbeeld van een nog onbewerkte foto. Logan die lacht in zijn slaap. Ik kreeg direct tranen in m’n ogen bij het zien van de foto. Zó mooi! We zijn Kevin en Earlybirds dan ook enorm dankbaar voor dit mooie lichtpuntje in wat een stressvolle en zware periode is geweest.

1 antwoord
  1. Hans en Cecile
    Hans en Cecile zegt:

Lieverds, inderdaad veel stress achter elkaar voor jullie geweest. Ook de geboorte van Logan was onverwacht en spannend. Wat hebben jullie je er fantastisch doorheen geslagen en wat kreeg Logan vanaf dag één een liefdevolle verzorging.
    We leven steeds met jullie mee. We genieten van de foto’s en filmpjes en hopen in een niet al te lange tijd ook eens Logan te mogen knuffelen.