Liv prematuur geboren met 35 weken, Jeroen Bosch ziekenhuis gebroken vliezen, couveuse

Liv

Wel gepland maar iets eerder dan verwacht kregen we het nieuws dat we zwanger waren van een 2e kindje. De zwangerschap is eigenlijk goed verlopen tot dat we op het punt van 33 weken kwamen. Toen begon het een beetje te kriebelen ivm de vroeg geboorte van onze 1e dochter Tess.

Rond de 33e week begon het ook zwaar te worden voor mama. Steeds meer pijntjes en vocht in het lichaam. Na 34 weken en 6 dagen moest mama dan ook aan de ctg scan. Na de scan braken mama’s vliezen en moest ze in het ziekenhuis blijven in afwachting van wat er komen ging.

De doctoren doen voor de 37 weken niks om het kind zo lang mogelijk in mama’s buik te laten. Dit alles was allemaal in de morgen rond 10:30. Gebroken vliezen maar geen weeën wat nu? Afwachten…… in de avond rond half 10 begon mama pijn te krijgen in de onderbuik. Wat bleek…? De weeën waren begonnen.

Vervolgens is het allemaal in een sneltreinvaart gegaan. Op vrijdagmorgen heel vroeg om 00:41 precies op de 35 weken was daar onze 2e dochter Liv. Dan staat ons de ziekenhuis periode weer te wachten. Waar we natuurlijk al bekend mee waren. We zijn dan ook weer met open armen ontvangen op de couveuse afdeling A5 zuid in het JBZ.

Met onze favoriete verpleegsters Manon en Denise voelde het een beetje als thuis komen. Onze kleine Liv deed het super goed. Dronk haar flessen leeg en kwam naar 3 dagen afvallen weer een beetje terug op haar geboorte gewicht. Boven verwachting mocht onze dochter Liv op precies de 36e week naar huis met papa en mama.

—————

Van de fotografe:

Lieve Danielle, Richard, Tess en Liv,

Wat heerlijk om jullie verhaal zo te lezen. Natuurlijk spanning en onzekerheid kwam er ook deze keer weer bij, maar jullie zijn nu al met twee prachtige gezonde dochters thuis! Geniet van jullie mooie gezin en ik wens jullie alle geluk en gezondheid toe!

Lieve groet en een knuffeltje voor de meiskes, Mieke.