Lio

Van de ouders:

Na een hele fijne en rustige zwangerschap maakte Lio, op donderdag 25 augustus, met 34 weken en 4 dagen geheel onverwachts al kennis met deze wereld. Wat had moeten beginnen als een droom, bleek een ware rollercoaster. Lio werd geboren na een helse rit per ambulance naar het ziekenhuis van Deventer.

Zowel voor mama Sunnifa als voor Lio waren de eerste uren voor en na de bevalling kritiek. Al gauw werden ze afzonderlijk van elkaar overgebracht naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.
De kanjers van de NICU in Utrecht wezen ons erop dat het mogelijk was om je aan te melden bij Stichting Earlybirds. Deze vrijwillige helden maken in hun vrije tijd geheel belangeloos fotoreportages voor de allerkleinste strijders en hun papa’s en mama’s. Een prachtige herinnering van vaak een zware periode.

Na weer een overplaatsing per ambulance kwamen we uit bij het ziekenhuis in Drachten. Eindelijk dichtbij huis en bij familie. Zo kwamen we in contact met onze held, Anneke. Anneke stond na een telefoontje de volgende ochtend al op de stoep.

Ondanks dat we er niet van houden gefotografeerd te worden zijn we heel blij dat Anneke deze dierbare momenten voor ons heeft kunnen vastleggen. Een herinnering om nooit te vergeten!
Met ons gaat het inmiddels zo goed, dat Lio vrijdag 9 september, na amper 2 weken het ziekenhuis mag verlaten.

Anneke heel erg bedankt voor het vastleggen van deze bijzonder start van ons gezinnetje. We zijn je eeuwig dankbaar!

Heel veel liefs,
John, Sunnifa & Lio

Van de fotograaf:

Wat een prachtig mannetje! Woensdag 7 september kom ik bij Nij Smellinghe in Drachten om Lio te fotograferen. Hij ligt nog heerlijk in zijn wiegje te slapen wanneer ik binnen kom, dus kan ik hem even rustig bewonderen en kennis maken met zijn ouders. We hebben meteen een leuke klik en al snel kunnen we van start.

Lio is gister al in bad geweest, dus vandaag krijgt hij alleen een schone luier en een flesje. Dat wat hij nog niet zelf opdrinkt krijgt hij via de sonde. Hij ondergaat alles rustig en slaapt het grootste gedeelte van de tijd lekker door. Papa wordt ondertussen nog getoetst op zijn vaardigheden in het geven van sondevoeding, want dat zal thuis ook nog een tijdje moeten.

Gelukkig mag hij inmiddels bijna naar huis. Hij is onverwachts geboren met 34 weken en doet het momenteel zo goed dat hij vrijdag al naar huis gaat. Wat een vechtertje!

Ik wens jullie heel veel geluk en liefde samen!

Warme groet,
Anneke van Vleeren

1. Bonnie
    Bonnie zegt:

Jeetje wat een verhaal, zo’n start van het jonge leventje van jullie kindje hadden jullie zo anders voorgesteld. Maar met zoveel lieve verzorgers in de zorg en het kleine vechtertje kunnen jullie nu genieten van de kleine. Ook mijn complimenten voor jullie toppers❤️geniet van elkaar.
    En zo dierbaar alle foto’s die gelijk gemaakt zijn.

2. natasja
    natasja zegt:

Wat een schrik was dat maar wat gaat het goed!! En wat is Lio een prachtige baby! Ik weet als geen ander hoe het is als je in zo een rollercoaster beland.. Zo fijn dat jullie nu lekker thuis zijn en samen kunnen genieten en verwerken wat er is gebeurd.

Groetjes van Natasja, Mirthe en Lieke