Koninklijke onderscheiding voor vrijwillige fotograaf Tineke Giesbers

Bijna een jaar geleden kregen wij het verzoek of wij als stichting mee wilden werken aan een geheim project, het organiseren van een koninklijke onderscheiding voor Tineke.
Hier konden wij geen nee tegen zeggen, want dit gunnen wij iedere vrijwilliger van de stichting.

Vandaag was het dan eindelijke zover om het geheim bekend te maken.
Om 9.30 uur heeft een groep familie en genodigden zich verzameld bij Basisschool de Opstap in IJsselstein, waar Tineke al 30 jaar vrijwilliger is als hulpmoeder en huisfotograaf.
Hier hebben we de man en kinderen met aanhang en kleinkinderen ontmoet en  verschillende afgevaardigden van andere organisaties waar Tineke al jaren vrijwilligerswerk voor verricht.
Om te voorkomen dat we gezien zouden worden, werden we na een kopje koffie/thee naar de gymzaal gebracht. De burgemeester was inmiddels ook aanwezig met het uit te reiken lintje.

Het was nu wachten op Tineke en de schoolkinderen, deze waren voor de opening van het schooljaar in de kerk. Bij aankomst op school hijsen ze ieder jaar weer de vlag van school en Tineke maakte foto’s, zonder ook maar iets in de gaten te hebben. Ze werd daarna ook naar voren geroepen door de directeur van de school, omdat ze inmiddels 30 jaar voor de school werkzaamheden verricht.
Wij zijn stiekem naar buiten geslopen, hier hield de burgemeester een kort praatje. Dit alles verraste haar enorm.
Binnen, in kleine kring van genodigden, heeft de burgemeester, na een mooie toespraak, Tineke mogen benoemen tot Lid in de orde van Oranje Nassau.

Tineke, van harte gefeliciteerd namens het gehele team van Stichting Earlybirds.
Dit is wat wij iedere vrijwilliger gunnen en vandaag heb jij de mooie onderscheiding mogen ontvangen.
Je hebt al veel ouders het mooie lichtpuntje mogen schenken en wij hopen dat er nog vele van jouw hand mogen volgen.

1 antwoord
  1. Tineke
    Tineke zegt:

Wat een lieve woorden en wat fijn dat Earlybirds ) ook hier bij was betrokken en aanwezig (Nelleke?) ! Het was een bijzondere dag, ik ben totaal overdonderd . Zo totaal niets in de gaten gehad van alle voorbereidingen! Ik hoop weer gauw voor Earlybirds mooie reportages te gaan maken. Ik mis het enorm.