Julian prematuur geboren met 30 weken en 1 dag, CWZ Nijmegen, NICU, couveuse

Julian

Julian prematuur geboren met 30 weken en 1 dag, CWZ Nijmegen, NICU, couveuse
Vandaag heb ik Julian en zijn trotse ouders Eveline en Dennis mogen ontmoeten. Wat een prachtig mannetje met mooie haartjes op zijn bolletje.

Julian is met 30+1 weken geboren, geheel onverwacht, zoals ook op zijn geboortekaartje te lezen is. Het is te merken hoe welkom hij is, zo trots en warm kijken ouders naar hun mooie spruit! Het was maar goed dat ouders hun geplande vakantie naar Spanje net twee weken ervoor hadden geannuleerd, anders was hij in Spanje geboren! De bevalling ging heel vlot. Julian liet meteen al zien hoe sterk hij was. Hij had vrijwel geen hulp of ondersteuning nodig. Na een week mocht hij al over van de NICU van het Radboud UMC naar de couveuseafdeling van het CWZ.

Ik heb ouders leren kennen als liefdevolle, spontane mensen die staan te popelen om Julian mee naar huis te mogen nemen. Bedankt dat ik bij het bijzondere verzorgingsmoment mocht zijn!

—————-

Van de ouders:

Op 30 mei werd ik ’s ochtends wakker met “buikpijn”, om 9 uur kwam de verloskundige kijken en iets voor twee uur ’s middags is onze zoon Julian totaal onverwacht, na een zwagerschap van 30 weken en 1 dag, geboren. Vanaf het begin deed hij het supergoed, maar voornamelijk de eerste week op de NICU was voor ons als kersverse ouders een zware tijd. Gelukkig mochten we na 1 week de NICU achtbaan achter ons laten en verhuizen naar het CWZ in Nijmegen.

Daar heeft Merel deze schitterende fotoreportage van Julian gemaakt. Om onze zoon te kunnen zien moeten we naar het ziekenhuis, door de lange steriele ziekenhuisgangen, handen wassen + desinfecteren en dan kunnen we hem zien in de couveuse; zijn eigen kleine cocon. Onze schitterende zoon lijkt in zijn huidige habitat soms maar een onderdeel te zijn van een groter “ziekenhuisgeheel”. Op de foto’s is alleen Julian zichtbaar zonder de beslommeringen die wij altijd zien, dat maakt de foto’s zo bijzonder voor ons.

We willen stichting Earlybirds, en in het bijzonder Merel bedanken omdat wij dankzij de foto’s onze zoon kunnen (laten) zien zonder alle draadjes, slangetjes, metertjes en andere ziekenhuis gerelateerde zaken.