Job

Van mama Saskia:
Op donderdag kwam Job heel onverwachts in ons leven, acht weekjes te vroeg. De maandag erop zouden we onze zwangerschaps-fotoshoot hebben, iets waar we ons op hadden verheugd. Maar nu zaten we in een rollercoaster, midden in de medische wereld, anders dan we hadden gehoopt.
In de ouderkamer zagen we de poster van EarlyBirds en hebben we op internet gekeken wat het is. We raakten enthousiast, maar dachten ook: dat kunnen we niet maken, een fotograaf hier op de afdeling, dat zal het zorgpersoneel vast niet waarderen.
Voorzichtig hebben we het idee bij een zuster ter sprake gebracht en ze reageerde gelijk enthousiast; dit is iets wat jullie echt moeten doen!

We hebben ons opgegeven en al snel kwamen we met Jaleesa in contact. We hebben een afspraak gemaakt en ze legde uit wat we konden verwachten.
Wij gingen aan de slag met Job, onze dagelijkse handelingen; verschonen, aanleggen en buidelen.
Ondertussen in gesprek met Jaleesa over wat we hebben meegemaakt, maar ook over haar eigen passie voor dit werk.
Het was een ontspannen ochtend en achteraf gezien hebben we er vrij weinig van gemerkt dat er foto’s gemaakt zijn.
Jaleesa heeft op een hele positieve, liefdevolle manier onze realiteit in beeld gebracht. Onze bubbel, waar we 4,5 weken in geleefd hebben, kunnen we aan de buitenwereld laten zien en kunnen we ter zijner tijd ook met Job delen.

Wij zijn erg dankbaar dat Jaleesa de tijd genomen heeft om dit voor ons te kunnen doen. Het is iets wat ons voor altijd bij blijft.

Liefs,
Familie Lentfert

Van de fotograaf:
Opeens braken uit het niets en totaal onverwacht de vliezen van Saskia. De bevalling ging onvoorstelbaar snel en al gauw konden ze hun prachtige zoon Job ontmoeten. Toen ik aankwam om de reportage te maken lag Job heerlijk in zijn wiegje te slapen. Op het bureau ligt onder andere een mooie tekening die in het ziekenhuis gemaakt is. De verpleegkundige komt dan binnen en neemt even wat bloed af om te checken of alles in orde is . Later tijdens de reportage kregen ze al de uitslag die gelukkig goed was. Ondanks dat een prikje nooit leuk is deed Job het hartstikke goed en lag hij er alweer snel tevreden bij. Nadat hij verschoond was mocht hij even drinken bij Saskia. Daarnaast krijgt hij nog wel sondevoeding zodat ze zeker weten dat hij genoeg voeding binnenkrijgt. Job valt al snel in slaap dus besluiten ze dat hij nu lekker mag buidelen met Bas. Hij gaat op bed liggen en legt Job bij hem op zijn borst. Terwijl ze zo lekker samen liggen wordt er via de sonde nog wat voeding gegeven en daarna is het tijd voor mij om weer te vertrekken.

Lieve Bas en Saskia, wat een liefde bij jullie en wat doen jullie het fantastisch! Ik wens jullie veel liefde, geluk en gezondheid toe samen met z’n drieën.

Liefs Jaleesa