Jinthe & Meike prematuur geboren met 26 weken en 4 dagen, NICU, WKZ, tweeling, Ronald McDonaldhuis, MMC Veldhoven, couveuse

Jinthe & Meike

Van de ouders:

Op donderdag 02-07-2020 zijn wij veel eerder dan verwacht opnieuw trotse ouders geworden van twee prachtige en stoere meisjes. Om 16:15 werd onze eerste dochter Jinthe geboren en 2 minuten later volgde haar zusje Meike. De meisjes zijn geboren met een zwangerschap van 26+4.

Een lange tijd was het een redelijk onbezorgde zwangerschap, tot begin juni. Vanaf dat moment werd het heel spannend en werd het vooral zo lang mogelijk tijd rekken. Tussendoor zijn we toch nog even op vakantie geweest met de grote broer in spe. En een aantal dagen later was hij ineens grote broer van twee hele kleine dappere meisjes. Een rollercoaster waar je in het begin nog weinig besef van hebt.

De meisjes zijn geboren met een gewicht van 815 gram en 875 gram, en hadden nog een lange weg te gaan. De eerste maand hebben ze op de NICU van het Wilhemina Kinderziekenhuis in Utrecht gelegen. Omdat wij zelf op ruim een uur rijden afstand wonen verbleven we in het Ronald McDonald huis. Na een maand konden gelukkig overgeplaatst worden naar het MMC Veldhoven, dichter bij huis wat het ook mogelijk maakte om eindelijk thuis te gaan slapen. En wat een sprongen hebben zij hier gemaakt. Ze lagen nog een tijdje aan de beademing en in de couveuse, maar dit was met een paar weken allemaal weg.

Inmiddels blijven ze echt grote stappen maken en liggen de meisjes alweer bijna een maand op de Medium Care in het MMC. De beademing is gestopt, en nu is ons doel: flesjes drinken en groeien. Dan kunnen ze hopelijk over een paar weken eindelijk mee naar huis! En kunnen we echt beginnen met genieten van onze 3 prachtige kinderen.