Jinte prematuur geboren met 28 weken en 6 dagen, Deventer ziekenhuis, WKZ Utrecht, weeenremmers, buidelen, NICU, sondevoeding

Jinte

Na een normale werkdag tussen de babytjes op het consultatiebureau zit ik ‘s-avonds op de bank wanneer ik ineens krampen krijg. Al snel blijken het geen normale krampen, maar volgen de weeën zich vlot achter elkaar op. Een paar uur later liggen we, na een ambulance rit vanuit Deventer, in het WKZ in Utrecht.

De weeënremmers slaan goed aan, maar wanneer deze een paar dagen later gestopt worden zetten de weeën toch door. ‘s-Ochtends, na 28+6 weken zwangerschap, wordt ons prachtige meisje Jinte geboren. Wat een sterke meid blijkt zij! Ze heeft geen ademhalingsondersteuning nodig en al snel kunnen we lekker met haar buidelen. Vooral bij papa op de buik kan ze heerlijk ontspannen slapen. Een week later kan ze van de NICU af en naar het Deventer Ziekenhuis, lekker dichtbij huis. Ze groeit prachtig en drinkt al snel een beetje bij mama. Wat een prachtige momenten zijn dat, waar we allebei enorm van genieten.

Om deze heftige, maar ook mooie tijd met al die kleine genietmomentjes niet te vergeten, waren we erg blij met de reportage van Earlybirds. Brigitte, bedankt voor deze prachtige reportage van onze kleine meid!