Jilles prematuur geboren met 32 weken en 5 dagen, WKZ Utrecht, oesofagusatresie, maagsonde

Jilles

Vorige maand heb ik deze prachtige reportage mogen maken van Jilles en zijn ouders. Ik bewonderde de positieve instelling van de ouders. Ze waren erg enthousiast en kreeg al voordat ik de foto’s klaar had, hun verhaal opgestuurd voor de blog. In hun verhaal vertellen ze over de operaties, en inmiddels is de 2e operatie ook goed verlopen. Hieronder hun verhaal:

‘Met 32 weken en 5 dagen werd onze kleine man Jilles geboren na een bevalling van een klein half uurtje, veel te vroeg en woog 1580 gram.

Met de 20 weken echo werd ons bekend gemaakt dat Jilles een oesofagusatresie (slokdarm afsluiting met fistel naar de luchtpijp) zou hebben hierop stonden wij wekelijks in het ziekenhuis voor controle. Daarbij kwamen wij er ook achter dat Jilles zijn linkerarmpje niet ontwikkeld is zoals het hoort. Jilles mist zijn spaakbeentje waardoor zijn handje niet recht op zijn polsje staat. Iets waar wij ons bij neer konden leggen want dit kleine wondertje was en is meer dan welkom bij ons!

Ondertussen heeft de kleine man in de eerste week dat hij bij ons was een operatie ondergaan waarbij de het onderste gedeelte van de slokdarm van zijn luchtpijp is gehaald en binnenkort ondergaat hij operatie 2 waarbij ze zijn slokdarm gaan opereren en aan elkaar willen maken zodat Jilles gewoon kan eten en drinken. Momenteel gaat dit via zijn maagsonde.

Wij zijn erg blij dat earlybirds deze fotoshoot heeft gemaakt, zo kunnen wij samen met Jilles later terug kijken hoe ingrijpend deze periode is geweest. Voorlopig zit er voor ons helaas nog geen thuiskomst in.

Lieve kleine man jij hebt op 14 januari 2018 ons verrast, iets waar wij als papa en mama heel erg dankbaar voor zijn!
We love you to the moon and back.

Wesley en Stefanie’

1. Marcel Eilander
    Marcel Eilander zegt:

Zo trots op jullie hoe jullie hier samen mee omgaan
    Gekozen hebben voor leven en hoop , Vertrouwen
    Ben erg blij met onze kleinzoon Jilles die al een behoorlijke strijdlust laat zien
    Mooie fotos

2. Jolande Eilander
    Jolande Eilander zegt:

Lieve Wesley, Stefanie en Jilles. Wat een mooie fotoreportage van jullie als gezinnetje. Wat doen jullie het super goed en zoveel liefde voor kleine Jilles. En Jilles wat doe je het goed. Oma is trots op jullie.

3. Marjan
    Marjan zegt:

Lieve kinderen , ik ben zo ontzettend trots op jullie. Samen zijn jullie zo sterk en hebben zoveel vertrouwen dat gewoon goed komt. Jilles is een vechter en daar ben ik als oma super trots op?

4. Vera de haan
    Vera de haan zegt:

Na het lezen van jullie verhaal was ik wel even geraakt. Wat een heftig verhaal en wat staan jullie er positief in! Heel knap.
    Voor de komende tijd wil ik jullie heel veel sterkte toewensen en alle drie blijven vechten hè!

5. Wilma Eilander -Temme
    Wilma Eilander -Temme zegt:

Jilles

Jij bent mijn allereerste achterkleinkind en daar ben ik trots op .
    Wat ben je mooi als jij ons aankijk
    Omie mocht je nog niet knuffelen daar was je te kwetsbaar voor.
    Omie hoopt dat eens die dag komt .
    Liefs Omie Eilander ?

6. Henk en stijntje
    Henk en stijntje zegt:

Lieve Wesley, Stefanie en Jilles,
    Hier een berichtje van opi en omi wij horen elke keer weer over jullie en hebben jou Jilles even mogen bewonderen Wij zijn zo dankbaar dat wij zo’n lieve achterkleinzoon hebben en hopen dat je snel naar huis mag.