Jade prematuur geboren met 33 weken en 4 dagen, Catharina ziekenhuis, gebroken vliezen, couveuse

Jade

Afgelopen zondag was het weer zo ver! Op weg naar een klein wondertje in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Hier lag Jade, geboren met 33 weken en 4 dagen. Dit kleine wondertje wilde niet meer op zich laten wachten bleek uit het verhaal dat ik van de papa en de mama te horen kreeg.

Als ik binnen kom is papa al lekker aan het knuffelen met Jade. Ze mocht vandaag in het badje dus dat konden we mooi meenemen in de reportage.  Tijdens het badderen zie ik dat Jade volop geniet. Vol trots staan de papa en mama bij hun knappe meisje en vertellen vol liefde over haar. De mama vertelde me dat ze tijdens haar zwangerschap nergens last van had gehad. Alles ging perfect vertelde ze. Alle controles waren iedere keer prima op orde en niets wees erop dat Jade er anders over dacht.

De zaterdag voor de bevalling, was de mama zelfs nog op een feestje geweest en zondags merkte ze wat. Ze had wat last van haar buik, maar ja, ze was op een klein feestje geweest dus misschien had ze net iets te veel gedaan. Ze besloot die zondag maar gewoon lekker niets te doen. De maandag erna is ze naar haar werk gegaan en daar begon het allemaal. Ze verloor steeds, wat later bleek, vruchtwater en belde de verloskundige voor de zekerheid. Die vertelde toen dat ze naar het ziekenhuis toe moest omdat haar vliezen gebroken waren. Ineens is dan alles spannend, dat kan toch nog niet, Jade zou er nog niet klaar voor zijn met 33 weken zwangerschap. Jade dacht daar blijkbaar anders over. In het ziekenhuis hebben ze het nog proberen te rekken en verschillende medicamenten om Jade alle kracht mee te geven worden toegediend.

Die nacht om 03:00 uur krijgt de mama van Jade steeds meer last en besluit de verpleging om de papa maar te laten bellen. Om 05:15 wordt hij gebeld en hij vertelde me dat hij gelukkig zo in het ziekenhuis was. Gelukkig maar, want Jade liet echt niet op zich wachten. Om 07:01 uur werd Jade geboren en deed het meteen super goed. Ze had zelfs geen beademing nodig. Ook met de mama van Jade ging het gelukkig goed. Ze vertelde me dat ze om 09:00 uur er al weer helemaal bovenop was en opgeknapt weer in haar bed lag. Jade heeft een kleine week in de couveuse gelegen en kon hierna snel naar een gewoon bedje toe.

Lieve Jade, hopelijk mag je snel gezond en wel met je papa en mama mee naar huis toe. Dank voor jullie vertrouwen in mij als fotograaf en dat ik namens Stichting Earlybirds Fotografie een waardevolle herinnering voor jullie mocht maken.

1 antwoord
  1. M.
    M. zegt:

Je kent me niet….maar, Welkom op deze aardbol Jade, wat een prachtige naam heb jij! Met 33,4 wk. en geboren om 07.01, maar dan in November en met precies het exacte verhaal van jouw mama kwam ik bijna 9 jaar geleden op deze aardbol wonen. Zet ‘m op en groei maar goed! Veel liefs..