Isa prematuur geboren met 27 weken, UMCG, neonatologie, CPAP, sondevoeding, Ronald McDonald huis

Isa

Op 28-02-2017 mocht ik op bezoek bij de kleine Isa. Zij is geboren met 27 weken op 11-01 dit jaar en ligt sindsdien op de IC Neonatologie van het UMCG. Haar geboortegewicht was 600 gram, maar gelukkig groeide ze goed en bereikte ze haar eerste mijlpaal van 1 kg!

Op de dag van de reportage was haar gewicht verdubbeld vergeleken bij haar geboorte tot 1250 gram. Ze ligt nog aan de CPAP en krijgt sondevoeding, maar er wordt inmiddels vooruitgekeken naar het afbouwen van de CPAP en overplaatsing naar een ander ziekenhuis en een volgende afdeling. Dat zijn positieve berichten.

Papa Berry mocht heerlijk buidelen met Isa, dat houdt hij wel uren vol met haar vertelde hij me. Prachtig om te zien! Inmiddels is papa ook weer aan het werk en rijdt hij regelmatig op en neer naar huis. Mama Agetha verblijft nog in het Ronald McDonald huis en is dagelijks bij Isa. Haar belangrijkste taken op dit moment zijn het afkolven van de voeding en zo veel mogelijk bij Isa zijn. Ondanks de spannende periode doordat Isa zo vroeg geboren is, zag ik haar papa en mama erg genieten met haar en zien zij ook vooral de positieve stapjes die er zijn. Isa heeft het getroffen met zulke liefdevolle en positieve ouders!

Groei nog maar goed door lieve Isa en veel geluk als gezin samen!

Liefs,
Renate

1. Joani
    Joani zegt:

Agetha via je zus ben ik een beetje op de hoogte gebleven. ben zelf moeder van een tweeling geboren met 26+2 weken. zet hem op kanjers!!!! wat zou het fijn zijn als ze al een stapje dichterbij huis kan komen! zet hem nog ff op met zijn allen jullie kunnen het!!!

2. Greetje
    Greetje zegt:

Wat een wonder , zo’n klein meisje en toch zo sterk , een vechtertje voor het leven , heel bijzonder .
    Heel veel sterkte aan de ouders toegewenst

3. Jannie ten veen pen
    Jannie ten veen pen zegt:

Hallo,twee jaar geleden heb je mij behandeld,en hebben wij even bij gepraat over Fam bosma en pen .Nu lees ik op Facebook dat jullie een dochter hebben gekregen.En daarom wil ik jullie van harte feliciteren en hopen dat alles goed mag komen ,maar meiden zijn nogal vechters.Nogmaals van harte en geniet ervan.groetjes Jannie ten Veen Pen .

Trackbacks & Pingbacks

1. […] week mocht ik weer op pad voor  Stichting Earlybirds Fotografie. Dit keer naar het UMCG te Groningen, waar ik voor het eerst kwam op de IC Neonatologie. Het was er […]