Ilay prematuur geboren met 31 weken en 5 dagen, tweeling, Westfriesgasthuis Hoorn, sondevoeding

Ilay

Door de ouders:

Als kersverse ouders van Ilay ga je natuurlijk van alles googlen en volgen over baby’s op social media. Zo zijn wij terecht gekomen bij Stichting Earlybirds en hebben we ons aangemeld nadat onze zoon Ilay met 31 weken en 5 dagen ter wereld is gekomen.

Binnen enkele dagen kregen wij contact met een fotograaf en konden wij een paar dagen later Marinda ontvangen in het Westfries Gasthuis in Hoorn. Er kwam een zeer vriendelijke dame binnen die oprecht geïnteresseerd is in je verhaal. Niet alleen om een paar kliekjes te schieten maar om oprechte emotie te laten zien in de foto’s. Pure momenten. Zodoende kregen wij te horen om lekker ons eigen ding te doen. Het fijne is ook dat we een fotoboek erbij konden krijgen om de mooie foto’s terug te bekijken. Na een tijdje gefotografeerd te zijn en leuke gesprekken gevoerd te hebben kregen wij van Marinda een gehaakt Earlybird knuffeltje naar keuze voor de kleine Ilay. Het is prachtig om te zien dat er vrijwilligers zijn die hun vrije tijd gebruiken om iets leuks te maken voor de kleintjes.

Hierdoor hebben wij ook een aantal loten gekocht waardoor de vrijwilligers ook door ons gesteund worden om zo hun werk door te zetten en andere kinderen te helpen en op te vrolijken. Wij moedigen daarom ook een iedere ouder aan om wat terug te doen! Het was een prettige ervaring en willen Marinda en de stichting vriendelijk bedanken voor alles wat ze ook maar kunnen betekenen voor de ouders en de baby’tjes.

Veel liefs en groetjes,
Natasja, Ibi en Ilay Özcan

——————————-

Door de fotograaf:

Een nieuwe aanmelding kwam binnen. In het Westfries Gasthuis in Hoorn lagen Ibi en Natasja met hun zoon Ilay. Bij het opmerkingen veld stond dat Ilay een broertje had, maar dat hij 2 weken voor de bevalling het helaas niet heeft mogen halen. Ik schrok. Nee!! Wat ontzettend heftig!! Ik dacht gelijk aan Ilay, oh asjeblieft, hopelijk is hij sterk genoeg! De volgende dag nam ik contact op met Natasja en hebben we de reportage kunnen inplannen.

Ik was onderweg naar het ziekenhuis en erg benieuwd hoe ik de ouders zou aantreffen, en vooral Ilay. Mijn angst was gauw weg, want ik kwam in een kamer met twee ontzettend liefdevolle ouders en daarbij een heel sterk mannetje. Wow, wat doe jij het ontzettend goed!! Wat mogen je ouders trots zijn dat je zo sterk bent. Niet alleen voor hun, maar ook voor jouw broertje Ayden. Hij waakt over jou en dat is te zien. Hij zorgt ervoor dat jij sterk genoeg wordt en snel met papa en mama mee mag naar huis. Kleine kanjer!

We hebben een fijne reportage gehad en ik kan niet anders zeggen dan dat ze alle drie kanjers zijn. Geloven in elkaar en dat het goed komt. Ilay was een beetje verkouden tijdens de reportage en kon nog niet geheel zelfstandig drinken. Zodra hij dit zelfstandig kan zijn er geen andere obstakels meer en mag hij eindelijk mee naar huis. Hopelijk heel snel!

Lieve Ibi en Natasja, bedankt dat ik bij jullie mocht komen om deze reportage voor jullie te verzorgen. Ik wens jullie nogmaals veel sterkte en kracht toe voor het verlies van Ayden, maar daarnaast heel veel liefde voor elkaar en die kleine kanjer Ilay. Lekker genieten zodra jullie naar huis mogen en ik wens jullie veel geluk en liefde toe voor de toekomst.

Liefs, Marinda

1 antwoord
  1. Sonja Eleveld
    Sonja Eleveld zegt:

Bijna 3 jaar later kijk ik als oma en moeder van deze kanjers terug met een lach en een traan.
    Wat doen ze het super goed en een lief broertje Eyel erbij maakt het kompleet.
    Ayden voor altijd in mijn hart ❤️