Fleur prematuur geboren met 30 weken en 1 dag. Rijnstate Arnhem, gebroken vliezen, Radboud MC, spoedkeizersnede, CPAP, couveuse, sonde

Fleur

Fleur heeft de wereld rijker gemaakt met haar sterke karaktertje. Ze is geboren met 30 weken en één dag, nadat met 29 weken bij mama de vliezen braken. Met spoed is mama naar het Radboud ziekenhuis gebracht waar Fleur middels een spoedkeizersnee ter wereld kwam omdat haar navelstreng er voor lag en Fleur overdwars lag. Fleur deed het meteen al supergoed! Ze heeft een paar dagen cpap nodig gehad en mocht al gauw over naar het Rijstate ziekenhuis. Tijdens de reportage was ze net een dag uit de couveuse en had ze voor het eerst kleertjes aan! Een echt meisje! Fleur boft maar want haar grote zus en broer zijn stapelgek op haar en willen papa en mama graag helpen met de verzorging. Wat deden Roos en Hugo het goed tijdens de reportage!

Fleur, ik wens je nog heel veel geluk in je leven en veel knuffels aan je lieve zus, broer, mama en papa!

——————-

Van de ouders:

Wat was het even schrikken toen de bevalling toch doorzette en Fleur binnen 10 minuten geboren werd… ze deed het meteen ontzettend goed en de doktoren waren onder de indruk! Wij als ouders zijn zo ontzettend trots op haar! Het is een tevreden en rustig meisje. De angst dat het niet goed met haar gaat is steeds op de achtergrond, maar we vertrouwen steeds meer op Fleur, die ons keer op keer laat zien dat het allemaal goed gaat. De verpleegkundigen waarschuwden ons al dat Fleur ons waarschijnlijk haar hele leven een stapje voor zal zijn met wat ze allemaal al kan!

Door de verpleegkundigen werden we gewezen op Stichting ‘Earlybirds’… zelf had ik al wat van de blogs op de website gezien en gelezen, en was onder de indruk van de verhalen en prachtige foto’s! Na onze aanmelding kreeg ik heel snel bericht van Merel. De klik was er meteen, een fijne communicatie en iemand die zich zo inzet om zoiets bijzonders aan te kunnen bieden aan een ander moet een bijzonder iemand zijn. En dat is ze! Ze stelde ons en de kindjes erg op ons gemak. En alhoewel het met grote zus en broer van 4 en 3 jaar oud en veel ouders op de high care afdeling best een beetje druk was, stralen de foto’s rust, liefde en sereniteit uit. Precies wat we gehoopt hadden! We hopen dat de stichting nog veel ouders een steuntje in de rug kunnen bieden… en mochten ze dan Merel treffen is dat helemaal een cadeautje! Dank je wel Stichting Earlybirds en dank je wel Merel voor deze enorm waardevolle en liefdevolle herinnering!