Fleur prematuur geboren met 32 weken en 5 dagen, keizersnede, couveuse, neussonde

Fleur

Van de ouders:

We hadden een onbezorgde zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes. Totdat er bij een zwangerschap van 32 weken en 5 dagen plotseling bloedverlies was. In het ziekenhuis bleek al snel dat Fleur het niet meer zo fijn had in mijn buik, diezelfde avond nog is ze via een keizersnede geboren. ‘s-Ochtends waren we nog gewoon aan het werken, ‘s-avonds hadden we een kindje!

Fleur woog bij de geboorte slechts 1.390 gram. Ze moest de couveuse in, kreeg wat extra zuurstof, een infuus in haar handje, plakkers op haar buikje voor de monitor en een neussonde.

Gelukkig blijkt onze kleine Fleur een hele sterke meid. Al heel snel had ze geen zuurstof meer nodig, mocht het infuus eruit en kon ze wat voeding via de neussonde krijgen. Inmiddels zijn we 3 weken verder, de monitor is niet meer nodig en Fleur slaapt in een gewoon bedje. Ze weegt op de dag van de fotoreportage 1.770 gram. Ze moet nu nog goed zelf leren drinken, zodat we lekker met z’n drietjes naar huis toe kunnen.

Groetjes Jeroen en Kim

———————-

Van de fotograaf:

Zaterdag 8 juli mocht ik naar het Bravis Moeder en Kind centrum in Bergen op Zoom om een reportage te maken van de kleine Fleur die met 32 weken en 5 dagen geboren is.

Fleur is op de dag van de shoot 3 weken en doet het erg goed. Kim en Jeroen zijn al helemaal gewend aan de verzorging van Fleur. Kim mag Fleur voor de eerste keer zelf in bad doen en met hulp van Jeroen gaat ze dat prima af, alsof ze nooit anders gedaan hebben. Als Fleur dan ook nog uit het warmte bedje in een gewoon bedje mag is het natuurlijk helemaal super dat ik dat allemaal vast mag leggen! Fleur heeft er niet veel erg in dat ik er ben en is de hele tijd een relaxte baby.

Lieve Fleur, groei maar goed zo door, dan mag je snel naar huis naar je papa en mama. Kim en Jeroen, het was bijzonder om een paar van de stappen die jullie Fleur al gemaakt heeft vast te mogen leggen. Ik wens jullie heel veel geluk toe samen met Fleur!
Groetjes Luzanne

1. Henny Luijk
    Henny Luijk zegt:

Dag Kim en Jeroen, het was, en nog, ook niet niks, om alles zo mee te maken. Ineens was er lieve Fleur, in jullie armen, ineens ,ook veel, zorgen,ook blijdschap, en nog meer gevoelens. Jullie zijn gelijk op en top ouders, met een plaatje van een dochter Fleur. Nog even, dan genieten met jullie drietjes , en de oma’s en opa’s in jullie eigen huis. Vond het ook zo mooi om jullie te bezoeken in het ziekenhuis. Lieve Jeroen en Kim en Fleur dikke knuffel groetjes Henny.

2. Danielle
    Danielle zegt:

Van harte met jullie dochter Fleur
    Wat een spannende tijd hebben jullie gehad vanaf 32w5d. Hopelijk gaat alles goed met jullie kleine meid. Heel toevallig onze Fleur is ook geboren met 32w5d (15 februari 2015)
    Hopelijk zijn jullie snel met zn drietjes thuis (of nog mooier zijn jullie al thuis)
    Geniet er van samen