Fabienne

Op 9 november mocht ik Fabienne fotograferen in het Antonius Ziekenhuis te Nieuwegein. Fabienne is geboren met 29 weken en 3 dagen en woog toen 1125 gram. Het gaat goed met Fabienne, ze groeit goed en de dag voordat ik kwam mocht ze zelfs van de couveuse naar een wiegje. Tijdens de reportage kreeg Fabienne de fles en die ging helemaal leeg. Ga zo door kleine meid en groei maar snel groter dan kun je binnenkort lekker met papa en mama mee naar huis!

Liefs Nancy

*****************************

De ouders:

‘Op 19 september 2014 werden vroegtijdig gebroken vliezen geconstateerd in het Hofpoort ziekenhuis te Woerden. Met een zwangerschapsduur van 26 weken en 4 dagen was het niet mogelijk om daar opgenomen te worden en zijn we per ambulance vervoerd naar het WKZ te Utrecht. Het advies was bedrust en hopen dat er geen infecties zouden optreden. In totaal heb ik dit 3 weken volgehouden met een mooi stabiel beeld…. tot 8 oktober 2014.

Op 8 oktober 2014 was er iets veranderd aan het stabiele beeld. Eind van de middag bleek op de CTG dat onze kleine meid het steeds slechter kreeg in mijn buik en werd gekozen voor een spoedkeizersnede. Achteraf gezien had ik te maken met een loslatende placenta. We zijn de dienstdoende arts nog steeds zeer dankbaar voor dit resolute besluit! Binnen 13 minuten is ons kleine meisje ter wereld gebracht met een zwangerschapsduur van 29 weken en 3 dagen. Ze woog bij haar geboorte 1125 gram.

Fabiënne bleek een pittig meisje en deed gelijk alles zelf! Ze heeft alleen de eerste nacht ademhalingsondersteuning gehad. Tijdens mijn ziekenhuisopname hadden we al een rondleiding gehad op de NICU. Dit was erg prettig zodat we van tevoren al wisten welke apparatuur waarvoor diende.

Omdat Fabiënne na 4 dagen zo stabiel was is ze overgeplaatst naar de highcare afdeling in het St. Antonius ziekenhuis te Nieuwegein. De overplaatsing was wat onverwachts maar ook begrijpelijk. Ook hier doet ze het erg goed en we zijn blij met alle stapjes die ze maakt. Ze is nu 34 weken oud en weegt 1890 gram. Ze ligt al in een wiegje en drinkt zelf uit de fles. Ook is ze al aan het oefenen met drinken aan de borst. Wel heeft ze nog een maagsonde via haar neus.

Over een paar weekjes mag ze mee naar huis. Nog een spannend idee maar we kijken er ontzettend naar uit! Op 9 november 2014 is Nancy bij ons langs geweest om foto’s te maken. Hierbij nogmaals ontzettend bedankt Nancy en uiteraard ook de stichting Earlybirds.

Liefs, Glenn, Brenda & Fabiënne