Elise prematuur geboren met 31 weken en 1 dag, gebroken vliezen, Rijnstate, longrijping, couveuse

Elise

Van de ouders:

Dankbaar en blij, nog een meisje erbij!

Het was even schrikken om al met 29w+4d opgenomen te worden in Zwolle ivm gescheurde vlies en weeën, maar gelukkig bleef ons wondertje nog even langer zitten ivm longrijping en na 31w+1d werd Elise geboren. Ons geluk kon niet op na het verlies van onze zoon op 28 december 2018.

Na een enorme goede start werd Elise al snel naar Arnhem overgebracht waar wij even in onzekerheid hebben gezeten omdat je na de overplaatsing vrij snel een zieke indruk maakte, maar wat ben je sterk en al snel mocht je naar Zutphen! En binnen een dag had je de couveuse ingeruild voor een wiegje en je eerste pakje aan! Nu kunnen we nog vaker bij je zijn en bewonderen. Je lieve zus Lieke en wij zijn super trots op je en kunnen niet wachten tot je mee mag naar huis!

Via deze weg willen wij Stichting Earlybirds en Claudia de Graaf bedanken voor deze dierbare herinneringen. Ook het verplegend personeel van het Isala ziekenhuis, Rijnstate en Gelre ziekhuizen bedankt voor de goede zorgen en adequaat handelen. En niet te vergeten familie, vrienden, buren en collega’s die voor ons dag en nacht klaar staan en ons steunen! BEDANKT

Lieve groet Carlo, Tineke, Lieke en Elise

————-

Door de fotografe:

Elise is geboren met 31 weken. Op het moment van de reportage was ze dus al een behoorlijk stukje gegroeid en ondertussen van Arnhem naar Zutphen verhuisd. Maar och, wat is ze nog klein. En lief. En mooi!!! En Zutphen betekend voor papa en mama een stuk dichterbij huis!

Toen ik de reportage ging maken lag Elise nog heerlijk te slapen. Maar ze moest toch echt wakker worden want ze mocht voor de tweede keer van haar leventje in bad! ‘De eerste keer vond ze het geen succes’, vertelde mama. Maar wonder boven wonder nu wel! Eigenlijk lag Elise gewoon volop te genieten en toverde ze zelfs nog een klein lachje op haar gezichtje. Zo enorm fijn dat het nu goed ging. Na het badje is er nog even geknuffeld en bewonderd, want het blijft gewoon iedere keer weer een wonder!

Elise kreeg ook nog haar flesje, dat was wel eventjes spannend want ze mocht nu op haar rug bij mama liggen de verpleegster bleef er gelukkig even bij, Elise verslikte zich namelijk maar gelukkig wist de verpleegster wat te doen en was het leed snel geleden en herpakte mama zich en Elise ook.

Lief mooi en dapper gezin, ik wens jullie al het goede voor nu en voor de toekomst en ik zal duimen dat Elise snel mee naar huis mag. En samen met het grote zus de mooiste avonturen mag gaan beleven!

Lieve groet,
Claudia de Graaf