Duuk prematuur geboren met 26 weken.

Duuk

Duuk prematuur geboren met 26 weken.

Van de fotograaf:

Vandaag mocht ik na lange tijd weer op pad voor Stichting Earlybirds. En wat kwam deze reportage precies op tijd!

Bij de moeder van Duuk braken de vliezen al bij 17 weken en ging het ziekenhuis er al vanuit dat een miskraam onvermijdelijk was. Maar dit gebeurde maar niet en ook de moeder van Duuk had een sterk gevoel dat het goed ging komen. En dit klopte, de baby bleef goed groeien en bewoog ook goed.

Na ruim 2 maanden in spanning te hebben gezeten werd Duuk dan toch al met 26 weken in het AMC geboren. Na 4 weken mocht Duuk verhuizen naar het Spaarne ziekenhuis. Hier ging het helaas minder goed en moest hij met
spoed terug naar het AMC. Ook daar was het nog een tijd spannend en moest hij zelfs gereanimeerd worden, maar gelukkig knapte hij langzaam weer op en mocht hij uiteindelijk toch weer terug naar het Spaarne. En nu, ruim 3,5 maand na zijn geboorte is hij bijna 9 pond, drinkt al zelf een groot gedeelte van zijn flesjes en is het feest als ik kom! Hij mag vandaag naar huis! En in mijn bijzijn mag de moeder van Duuk hem van de monitor halen en deze uitzetten met “Patiënt ontslaan”. Hoe mooi is het om van dit moment een foto te mogen maken!

1. Sofie
    Sofie zegt:

Wow wat een spannende start hebben jullie gehad! Goed dat je altijd vertrouwd op je moederinstinct ?? fijn dat je het hebt kunnen vastleggen met deze dierbare foto’s en super fijn dat jullie nu thuis zijn!