Dries & Janne prematuur geboren met 34 weken, tweeling, Tjongerschans, couveuse, borstvoeding, buidelen

Dries & Janne

Van de ouders:
Met 34 weken en een beetje diende de komst van onze tweeling, Dries en Janne, zich plotseling aan. Omdat alle echo’s en metingen steeds buitengewoon goed waren, kwam de vroeggeboorte als een kleine verrassing. Na een vlotte maar heftige bevalling hebben ze een nachtje in de couveuse doorgebracht. Het bleken zulke sterke kindjes te zijn dat we de volgende dag al een gezinskamertje kregen, met gewone bedjes voor de baby’s. Als ouders konden we ons geluk niet op.

Een paar dagen later begon de vermoeidheid toe te slaan en daarmee namen ook de zorgen toe. Janne bleek nog regelmatig moeilijkheden te hebben met ademen en moest voorlopig aan de monitor blijven. Dat was maar goed ook, want de verpleegkundigen kwamen dagelijks binnen om haar tot ademen te stimuleren, een enkele keer met het gebruik van beademingsapparatuur. Dat was geen leuke ervaring.

Tijdens een voedingsmoment in de nacht kregen we van de verpleegkundige een flyer van de stichting Earlybirds. Wat een prachtige foto’s! De volgende dag hebben we ons daarvoor aangemeld en al vlot kregen we een reactie van Anneke, de fotograaf, en werd er een afspraak gemaakt. Ze heeft meegelopen met een klein stukje van onze dagelijkse routine en zag zo genoeg mogelijkheden voor mooie kiekjes. Het resultaat mag er wezen! Zo houden we aan deze stressvolle periode toch de mooiste herinneringen over. Hiervoor zijn we de stichting en de fotograaf erg dankbaar!

——————

Van de fotografe:

Eindelijk mocht ik dan weer eens op pad voor de stichting. Vandaag was ik welkom bij Dries en Janne in de Tjongerschans. Een prachtige tweeling, geboren met 34 weken. Vandaag een weekje oud en ze doen het super! Dries kan al helemaal zonder monitor en Janne drinkt al zelf uit de borst. Wat een toppers!

Tijdens het fotograferen werden ze verschoond, kregen ze borst en de fles en mochten ze nog even lekker nagenieten bij papa en mama op de buik. Altijd goed voor een hoop mooie plaatjes.

Ik voelde me erg welkom bij dit vriendelijke, rustige stel en wens het gezin veel geluk en liefde!
Warme groet,
Anneke