Djon & Tony prematuur geboren met 28 weken en 1 dag, tweeling, Isala Zwolle, longrijping, Ronald McDoanld huis, NICU, Rijnstate Arnhem, couveuse, CWZ Nijmegen, sonde

Djon & Tony

Van de ouders:

6 november 2018 zijn onze kanjers, Djon & Tony geboren.

Ik heb een super zwangerschap gehad, dus het was even schrikken toen ik 3 november in het ziekenhuis kwam met rugklachten, en te horen kreeg dat ik al 6 centimeter ontsluiting had.. Ze konden binnen een paar uur geboren worden, maar het kon ook nog een paar dagen duren. In het Radboud Nijmegen was geen plaats, dus ben ik in de ambulance naar het Isala ziekenhuis in Zwolle gebracht. Ze hebben laten zien dat het echte vechtertjes zijn!

Op 6 november zijn ze na een zwangerschapsduur van 28+1 weken geboren. Ze waren 1240 en 1210 gram, zo klein, maar ook zo sterk. Gelukkig dat we nog 3 dagen hebben kunnen rekken, zodat de longrijping prikjes zijn werk konden doen. Het was een spannende tijd, en we hebben in Zwolle erge dingen gezien… dus we weten ook dat het anders had kunnen aflopen. We sliepen in het Ronald McDonaldhuis dichtbij het ziekenhuis, in 10 minuten loopafstand stond je dan bij de bedjes maar soms leek die afstand oneindig lang, als je bezorgd was, of omdat je iets op de camera had gezien, of door een telefoontje.

Na 3 weken mochten ze van de NICU af en naar het Rijnstate in Arnhem. Daar hebben ze 4 weken gelegen omdat er nog geen plaats was in het ziekenhuis bij ons in de buurt. Met Kerst mochten ze eindelijk dicht bij huis naar het CWZ in Nijmegen waar ze couveuse suites hadden, zodat we bij ze op de kamer konden slapen. Ze hebben het zo goed gedaan zodat ze met 37 weken mee naar huis mochten zonder sonde. Het was zo fijn om ze na 9 weken eindelijk thuis te hebben!

Zo dankbaar voor de mooie foto’s en lieve fotograaf die ze heeft gemaakt en er speciaal op 1 januari voor kwam. En bedankt stichting Earlybirds!

Als jullie dit lezen: Groetjes aan alle lieve verpleegkundigen en artsen in het Isala ziekenhuis, Rijnstate ziekenhuis en CWZ ziekenhuis! En de vrijwilligers van het Ronald McDonaldhuis in Zwolle! En de ouders van de kleine kanjers die op de NICU in Zwolle lagen! Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie.

—————-

Van de fotografe:

Lieve Jeanne, Perry, Djon & Tony,

Inmiddels genieten jullie al een tijdje van het samen thuis zijn, maar wat een spannende tijd hebben jullie achter de rug! In de eerste periode van ziekenhuis naar ziekenhuis moeten, steeds weer alles wat, en iedereen die, vertrouwd geworden is, los moeten laten. Heel heftig.

Toen ik jullie gezin mocht fotograferen waren de jongens al twee stevige mannetjes, zo konden we een mooi begin van 2019 maken.

Ik wens jullie alle geluk en gezondheid en heel veel plezier met de foto’s! Lieve groet en een knuffeltje voor de jongens.
Mieke.

1. Loeki
    Loeki zegt:

Wat een mooie woorden?!
    Zo blij en dankbaar dat me twee knappe neefjes naar een heftig begin, het nu zo goed doen??!
    Het zijn echt twee prachtige boefjes waar ik elke dag weer opnieuw van mag genieten?!

Liefs,

Een hele trotse tante ☺️!