Charlotte & Tessa prematuur geboren met 34 weken en 5 dagen, tweeling, zwangerschapsvergiftiging, couveuse

Charlotte & Tessa

Met 33 weken zwangerschap gingen we voor een extra controle naar het ziekenhuis omdat het vermoeden bestond dat 1 van onze 2 dochters niet goed meer groeide. Na een lange ochtend bleek ook mijn bloeddruk te hoog en zaten er eiwitten in mijn urine. Ik werd opgenomen met een zwangerschaps vergiftiging. Na 2 spannende weken met elke dag 2 ctg’s werd besloten om de bevalling op te wekken omdat ik graag natuurlijk wilde bevallen en de kans op een spoed keizersnee steeds groter werd.

Met een termijn van 34+5 werden na een snelle bevalling onze prachtige dochters Charlotte en Tessa geboren. Erg klein,vooral Tessa met 1410 gram maar ze deden het goed. Na een aantal dagen op de couveuse afdeling werden allebei de meisjes erg ziek door een bacterie en een spannende tijd volgde. Gelukkig bleken het knokkers en knapte ze weer op.

Toen ze 2 weken oud waren kwam fotografe Chadé foto’s van onze mooie meiden maken. Wat een lieve spontane meid! Ze heeft ons een mooie herinnering aan een heftige tijd gegeven. Inmiddels is Charlotte bij ons thuis maar Tessa ligt helaas nog in het ziekenhuis omdat ze moeite heeft met drinken. We hopen haar ook snel thuis te hebben zodat ons gezin eindelijk compleet is.