Charlotte prematuur geboren met 29 weken en 4 dagen, Amphia Breda, sondevoeding, NICU, couveuse

Charlotte

Blog Fotograaf:

Op 26 Januari was ik in het Amphia Ziekenhuis om een reportage te maken van Charlotte. Charlotte is met 29 weken geboren. Toen ik er was voor de fotoreportage lag Charlotte al bijna 7 weken in het Ziekenhuis. Charlotte is geboren in het Erasmus Ziekenhuis. Een infectie was de oorzaak van haar vroeggeboorte.

Het gaat inmiddels goed met Charlotte. Alles ging onverwachts erg snel en het was nog maar de vraag of er op tijd een reportage gemaakt kon worden. Charlotte en haar ouders waren van de afdeling overgeplaatst naar de care by parent kamer in het ziekenhuis. De monitor was er af en de sonde was verwijderd. Voor de ouders erg spannend om hier 24 uur volledig voor de kleine meid te zorgen.

Tijdens de reportage kreeg Charlotte voor het eerst een broekje aan. Charlotte kon de dag na de reportage het ziekenhuis verlaten. Veel geluk met jullie gezin.

——————

Blog Ouders:

Op 26 januari kregen wij in het Amphia ziekenhuis te Breda een fotoshoot door Kevin Vervoort. Onze dochter Charlotte was toen 36 weken en 6 dagen. Ze is met 29 weken en 4 dagen geboren in het Erasmus MC in Rotterdam. Ze lag dus al ruim zeven weken in het ziekenhuis.

Een vriendin wees me meteen na haar geboorte op het bestaan van Stichting Earlybirds, maar we waren nog zo in shock van de onverwachte vroeggeboorte van Charlotte en moesten nog zo wennen aan de NICU en Charlotte die in een couveuse lag met alle slangetjes dat ons hoofd nog niet stond naar het maken van een fotoreportage van Charlotte. Gelukkig mocht Charlotte snel over naar de post-IC in het Amphia te Breda. Ook daar was het weer wennen en een nieuw ritme zoeken thuis.

Toen we eenmaal wat meer rust gevonden hadden in ons nieuwe ritme dacht ik weer terug aan de suggestie van mijn vriendin en heb ik Earlybirds benaderd. Het ging naar omstandigheden prima met Charlotte, maar het bleef een premature baby en we hadden niet verwacht dat ze zo vroeg ontslagen zou worden. De afspraak stond al en net die week ervoor ging ze ineens supersnel en mocht ze van de monitor en drie dagen later mocht haar maagsonde eruit. Op het nippertje is het dus nog goed gekomen met de fotoreportage. We zijn blij dat we op haar laatste dag in het ziekenhuis toch nog een fotoreportage hebben kunnen maken als afsluiting van haar prille begin en haar ziekenhuisopname van 7 weken. Kevin heeft een geweldige shoot voor ons gemaakt en ging super respectvol om met ons en Charlotte. Wij zijn niet zo van het poseren maar we hebben ons geen seconde ongemakkelijk gevoeld. We deden ons ding terwijl Kevin in alle rust foto’s maakte terwijl wij bezig waren met Charlotte.

Onze grote dank gaat uit naar Stichting Earlybirds en Kevin voor het vastleggen van deze periode! Wij hopen dat jullie nog vele ouders zo mogen helpen!