Catalina

Van de fotograaf:
Woensdag 9 augustus mocht ik voor Stichting Earlybirds weer naar het HMC Westeinde in Den Haag. Deze keer ging ik naar Catalina en haar ouders. Na een zwangerschap van 33+3 weken is ze op 24 juli geboren en tijdens de fotoreportage was ze ruim twee weken.

Toen ik de kamer binnenstapte zag ik een lief meisje in haar bedje liggen. Papa & mama vertelden trots dat het steeds beter met haar gaat en ze al zo goed is gegroeid. Vandaag gaat ze in bad, krijgt ze een voeding en zal ze gaan buidelen bij mama.

Het badje wordt volgelopen en mama laat haar rustig in het water zakken. Een klein meisje in bad doen is wennen, maar ze vond het heel fijn! Ontspannen in het warme water, haartjes wassen en daarna onder de warmtelamp weer aankleden. Ook dat is wennen met die kleine handjes en voetjes. Heel voorzichtig en liefdevol doet papa haar Nijntje-pakje aan.

Na het badje is het tijd voor een voeding. Ze heeft trek, maar het badje heeft haar veel energie gekost. Er wordt gekozen om direct te gaan knuffelen met mama en een sondevoeding te geven. Mooi om te zien hoe de ouders dit allemaal zelf regelen en de hulp van de verpleging niet nodig is. Na hier nog een aantal foto’s van te hebben gemaakt, is het voor mij tijd om af te ronden. Ik kan niet anders dan zeggen dat het een fijn moment was en het enorm waardevol is dat ik hier namens de stichting een mooie fotoserie van mag maken.

Lieve Catalina, wat ben je sterk en hopelijk mogen jullie snel naar huis en kan het genieten van deze eerste periode samen echt beginnen. Veel geluk met z’n drietjes!