Bente & Lina

Op 20-09 kwam de fotograaf van de Early Birds bij ons langs in het ziekenhuis. Op dat moment hadden we er al een hele reis op zitten! Onze moeder is opgenomen met 29 weken in het LUMC omdat ze bang waren dat we al zouden komen. Gelukkig mochten we blijven zitten tot 32 weken en zijn we uiteindelijk in het JKZ in Den Haag geboren (net als opa). We werden opgenomen in de couveuse. Beiden moesten we eerst aan de CPAP en mochten we na enkele dagen overstappen op de optiflow. We kregen een infuus voor voeding en moesten we vaak geprikt worden voor bloed. Voor Bente was het eerst moeilijk om goed te ademen en de eerste dagen waren erg spannend voor onze ouders. Ook kreeg Lina helaas daarbij nog een infectie van haar infuus en heeft zij antibiotica gehad. Na 3 weken waren we stabiel genoeg om naar het Reinier de Graaf ziekenhuis te mogen en zijn we met de couveuse ambulance overgeplaatst. De overplaatsing kostte erg veel energie en daardoor moesten we weer aan de optiflow tot verdriet van onze ouders. Uiteindelijk mochten we eind september naar huis na 6 weken opname! Onze ouders zijn heel dankbaar voor de prachtige foto’s die we hebben gekregen van de fotografe. Het is heel fijn om een mooie herinnering te hebben van deze moeilijke maar ook prachtige tijd.