Lied ‘Baby Klein’ speciaal voor Stichting Earlybirds uitgebracht

Zoals jullie weten is dit het jubileumjaar van Stichting Earlybirds. We zijn er trots op alweer vijf jaar te mogen bestaan! Naast een knuffeltje dat samen met Happy Horse ontworpen is voor onze stichting en een prentenboek dat geschreven is voor de Stichting, is er nu een lied uitgebracht!

De jubileumgroep was er van overtuigd dat er een aantal evenementen was waarvan we vonden dat ze gerealiseerd moesten worden in het jubileumjaar. Dit om ervoor te zorgen dat er extra aandacht komt voor prematuren. Een van deze ideeën was een lied, speciaal gemaakt voor Stichting Earlybirds. Via Kai (moeder van Jaxx, prematuur geboren met 30 weken) een van de leden uit die groep, schoof Karin aan. Karin is een hele goede vriendin van Kai, die de hele periode in het ziekenhuis van Jaxx van heel dichtbij heeft meegemaakt. Karin kende Dennis. Dennis is videograaf en heeft in het verleden zelf gezongen en schrijft nog steeds songteksten. Dennis gaf aan de stichting graag te willen helpen.

Dennis schreef het nummer ooit voor de geboorte van de zoon van zijn vrienden. Toen wij hem vroegen of hij dit nummer kon aanpassen voor de Stichting, was hij direct enthousiast.

Het nummer ging “Baby Klein” heten en is geschreven door Dennis Tetro-Tijmans. Naast dat Dennis de tekst geschreven heeft, heeft hij er als videograaf ook een mooie clip bijgemaakt.

Natascha Vergeer is de zangeres! Natascha heeft meegedaan aan the Voice of Holland en is zelf zes weken te vroeg geboren. Zij was dan ook direct enthousiast toen Dennis haar benaderde om dit nummer voor ons in te zingen!

De opbrengst van de single gaat naar onze stichting toe.

Inmiddels is de verkoop van het lied gestart in onze webshop van Stichting Earlybirds. Voor maar € 1,29 geniet u van dit mooie nummer én steunt u onze stichting. Dat wilt u toch ook?!

Tijdens Wereld Prematurendag wordt voor het eerst de hele clip getoond en na dat moment zal de clip ook te koop zijn via onze webshop. Vanaf vrijdag 26 oktober is er een preview te zien van de clip vanaf 20.00 uur op onze Facebookpagina.

Wat zijn we trots en dankbaar dat zoveel lieve mensen zich voor ons doel inzetten!

Baby Klein