Amia prematuur geboren

Amia

Voor mijn allereerste fotoshoot, kreeg ik een aanvraag binnen van Valerie, met de vraag of ik voor haar dochter Amia naar het Diakonessehuis in Utrecht kon komen. Natuurlijk! En wat een prachtige naam! Ze vertelde voorafgaand aan de shoot dat ze alleen aanwezig is, want haar man verblijft in het buitenland.

We troffen elkaar in de ouderkamer van de afdeling en ik mocht met haar meelopen naar de couveuse afdeling. Wat een prachtig meisje lag daar te wachten op een heerlijk badje en knuffelen met mama. Ze had vlak daarvoor een beetje in haar wieg gespuugd, dus het badje kwam erg goed! Amia lag op een hele fijne plek, met veel licht en een mooi uitzicht. We begonnen met het verschonen en het badje, maar eerst mocht ze gewogen worden. 2880 gram! Wauw! Dat is een mooi gewicht! Zelfs haar sonde mocht voor de foto’s er ook nog even uit. Na haar badje kreeg ze een voeding. Maar goed ook, want ze werd al een beetje onrustig van de honger. Mama begon met een flesje, maar dat hield ze snel voor gezien. Goed dat ze het geprobeerd heeft, maar door alle indrukken was ze toch al een beetje moe geworden. Toen de fles leeg was, was het tijd om te gaan buidelen. Dat is toch echt iets bijzonders! Lekker bij mama, warm, op de blote borst. Dat is het mooiste om te zien. Amia had aan het einde toch nog een deel van haar voeding uitgespuugd, waar mama al een beetje bang voor was. Dus ze was eigenlijk weer toe aan een badje… Ik snap dat wel hoor… Maar dat zat er nog even niet in. Het was tijd om te rusten en voor mij tijd om afscheid te nemen.

Ik hoop dat ook papa blij is met de foto’s, want dan kan hij zijn 2 prinsessen ook nog samen op de foto zien stralen! Nu zorgen dat Amia en papa snel naar huis kunnen, om lekker met z’n drietjes te zijn.

***********************

De ouders:

Het was op een ochtend dat ik aankwam in het ziekenhuis en ik ontdekte iets bijzonders. Een heel mooi gehaakt vogeltje van Earlybirds als cadeautje voor mijn kleine prinses Amia. Haar verzorger vertelde me over de stichting en dat de fotografie het zeker waard is. Ik las het kaartje en stuurde dezelfde dag nog een mailtje naar ze toe. Binnen 2 dagen kreeg ik al bericht van Vera en we maakten gelijk een afspraak.

De fotoshoot verliep smooth en dezelfde avond kreeg ik nog een collage van de eerste foto’s. Ik was sprakeloos van de bijzonder mooie beelden. Ik stuurde het gelijk naar papa toe die er helemaal emotioneel van werd.

Als ouders van een te vroeg geboren kindje zit je vaak met heel wat gemengde gevoelens. Maar deze stichting heeft ons daarbij geholpen om van de mooie en dierbare momenten te genieten. En willen daarom een speciale dank uit brengen aan de stichting Earlybirds en ook aan de fotograaf Vera.

Wij zijn jullie ontzettend dankbaar.

Groetjes, ouders van Amia.