Guus prematuur, geboren met 33 weken, hoge bloeddruk, zwangerschapsvergiftiging, HELLP

Guus

Omdat we zelf niet zo snel de camera ter hand nemen, ook niet in deze bijzondere en hectische periode, kwam de mogelijkheid tot een reportage van early birds als geroepen. Met deze foto’s hebben we een mooie herinnering aan een zware periode waar we gelukkig positief op terug kunnen kijken omdat alles goed is afgelopen.

De (standaard) controles bij de verloskundige waren tot week 30 allemaal positief, alles verliep volgens schema en we konden onbevangen richting de laatste weken van onze zwangerschap. Totdat in die week de controle een te hoge bloeddruk uitwees en uiteindelijk diezelfde dag nog zwangerschapsvergiftiging werd vastgesteld.

Na zo’n anderhalve week waarin de symptomen en de klachten steeds erger werden ging de zwangerschapsvergiftiging over in het hellp syndroom. Uiteindelijk heeft dit geleid tot de geboorte van Guus in week 33. Een (misschien wel onverwacht) mooi en compleet mannetje.

Goed op gewicht, best lang en zelfstandig ademend bij de start. Uiteindelijk is Guus vanuit het Radboud in de een week na de geboorte verhuisd naar het Canisius Wilhelmina ziekenhuis.

Hier is Guus 3 weken goed verzorgd en aangesterkt om vroeger dan verwacht definitief naar huis te mogen gaan. Fijn dat we de opgedane ervaring in het ziekenhuis nu thuis in de praktijk kunnen brengen. Het is een tevreden mannetje en we zijn erg blij met de foto’s.

Onze dank aan Berry voor de mooie reportage!