Evi prematuur 31 weken nicu

Evi

Evi prematuur 31 weken nicu

1 mei begon als een gewone dag, maar toen ontdekte ik begin van de middag wat bloedverlies. De verloskundige stuurde me door naar het ziekenhuis voor een nachtje observatie. Mijn man was die dag naar voetbal, ik had hem toch maar even gebeld en met een uur was hij er gelukkig.

De gynaecoloog maakte een echo en eigenlijk voelde ik al dat er iets niet goed was…. Ze vertelde dat ik al 3 centimeter ontsluiting had! We schrokken hier ontzettend van, ik was immers nog maar 31 weken en 2 dagen zwanger. Ze vertelde dat het met ons meisje goed ging in de buik. Ze gingen weeënremmers toedienen, maar een uur later keken ze weer en toen zat ik al op 5 centimeter.

Omdat het onder de 32 weken was moesten we naar een ander ziekenhuis. Daar aangekomen zat ik al op 6 centimeter en daarna leek het of de remmers hielpen. Ze keken weer en toen bleek ik volledige ontsluiting te hebben.

‘s Avonds is na een goede bevalling ons dappere en sterke meisje Evi geboren. Ze huilde gelukkig gelijk na de geboorte en ademde zelfstandig. Vijf dagen heeft ze op de NICU gelegen en toen was ze 32 weken en mocht ze terug naar het andere ziekenhuis.

Iedereen omschrijft haar als een pittig en sterk dametje. We zijn zo ongelofelijk trots en dankbaar dat het zo goed met haar gaat. We vinden het heel bijzonder dat ze de fotoshoot deden, eindelijk even iets anders, iets leuks. Wij vinden het heel belangrijk dat de stichting Earlybirds bestaat.

Ze helpen ons als ouders hier echt mee. Nog 3 dagen en dan mag ons meisje na 5 weken ziekenhuis mee naar huis! En dan kunnen we eindelijk volop van haar gaan genieten! ♡

1. Wendy van der Neut-Zaal
    Wendy van der Neut-Zaal zegt:

Kleine Evi’s blijven & zijn bijzonder. Geniet van de tijd straks thuis! Liefs, Wendy, moeder van Evi (geboren met 27+4)

2. José
    José zegt:

Wat een dapper meisje….onze oudste dochter is geboren 31.6 wkn en ook na 5 weken naar huis, succes thuis, genieten maar ook een hectische periode verwerken…