Knappe dames prematuur geboren met 34 weken en 6 dagen, tweeling, MMC Amersfoort, zwangerschapsvergiftiging, keizersnede, sonde

2 knappe dames

Fotograaf:

Op 10 oktober 2017 mocht ik langs bij deze 2 prachtige meisjes in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. De tweeling is met ruim 34 weken geboren en was inmiddels 2,5 weken oud.

De moeder van de meisjes vertelde dat ze zo vroeg bevallen is omdat ze zwangerschapsvergiftiging had en de tweeling dus met spoed met een keizersnede gehaald moesten worden.

Een paar minuten voordat ik in het ziekenhuis kwam hoorden de ouders dat ze 2 dagen later naar huis mochten omdat de meisjes het zo goed doen, wat waren ze blij! Het was dus erg fijn dat ik de meisjes nog even op de foto kon zetten zonder allerlei plakkertjes en draadjes.
Om de beurt kregen ze van papa en mama een schone luier en een flesje en daarna was het tijd om heerlijk te knuffelen met z’n viertjes!

Ik wens jullie heel veel geluk samen ♡
Liefs Nienke

——————

Ouders:

Via een kennis van mijn schoonmoeder werden wij gewezen op Stichting Earlybirds. En werd ons aangeraden om ons op te geven. Ik had al 1,5 week in het ziekenhuis gelegen met zwangerschapsvergiftiging en moest met 34.6 week bevallen van onze twee prachtige meisjes. Wat een wervelwind kom je dan in terecht. De knusse kraamtijd thuis, die ik me had voorgesteld moest ik inruilen voor een drukke onrustige ziekenhuisomgeving. Na 8 dagen ging ik naar huis maar bleven onze meisjes achter in het ziekenhuis.

Het was een drukke tijd waarin we werden geleefd, mijn vriend ging weer aan het werk en ik werd in de ochtend naar het ziekenhuis gebracht om ‘s avonds weer opgehaald te worden want zelf rijden mocht ik nog niet.

Na onze opgave bij Earlybirds werden we al snel gemaild door Nienke en maakten we de afspraak. Uiteindelijk bleek het een heel bijzondere dag te zijn. Want toen Nienke aankwam hadden we net gehoord dat onze dochters twee dagen later naar huis zouden mogen! Ook was de kleinste net die nacht verlost van haar sonde en konden we die dag zonder draadjes en snoertjes samen op de foto!

Een bijzonder mooi resultaat! Fijn om foto’s te hebben van ons zelf in het ziekenhuis, in het kleine kamertje waar ze lagen. Om terug te kunnen zien hoe het ook alweer was. Maar vooral wij daar als nieuw gezin samen. Nienke heeft prachtige details en een boel mooie momenten vastgelegd.