Rhodé

Van de ouders
Op 13 maart stond van het ene op het andere moment ons hele leven op de kop. Vanuit het niets kwam mijn bevalling veel te vroeg op gang. Ik was op dat moment 24 weken en 5 dagen zwanger. Nadat in het ziekenhuis al snel duidelijk werd dat wij er alles aan wilden doen om ons kindje in leven te houden werd er van alles in gang gezet om de bevalling te remmen.

Na een lange en spannende week werd uiteindelijk na 25 weken en 6 dagen ons dappere meisje geboren. De weken die volgden waren vol van emoties en met name verbazing/dankbaarheid over hoe goed onze kleine Rhodé het deed. Ze is het hele ziekenhuistraject doorgekomen zonder complicaties.

Toen Rhodé 34 weken oud was kwam fotograaf Laura van Stichting Earlybirds foto’s maken. Wat een bijzonder moment was dat, even de zorgen loslaten en genieten van ons kleine dappere meisje!

Nu, ruim 15 weken na haar geboorte is Rhodé alweer 4 weken bij ons thuis en ze doet het goed. Voor ons begint nu het verwerken en breekt er een periode aan van steeds meer vertrouwen krijgen en alles wat er gebeurt is een plekje te geven.

We zijn Stichting Earlybirds enorm dankbaar voor de prachtige foto’s die wij gehad hebben en daarnaast ook de fantastische zorgverleners die op de NICU in het Isala ziekenhuis te Zwolle werken.

Van de fotograaf
De aanvraag voor de reportage van Rhodé was een extra leuke want dit kleine meisje is toevallig geboren op mijn verjaardag!
Dat zij met nog geen 26 weken geboren is en desondanks zonder grote problemen door de ziekenhuisperiode gekomen is, is echt bijzonder. Zo klein, maar ook zo sterk.
Rhodé was tijdens de reportage dan ook heel ontspannen. Vooral het badderen in de tummy tub vond ze heerlijk.

1 antwoord