Loïs

Lois

De ouders:
Bij de 16 weken (pret)echo, waar we heen gingen om te kijken of het een zusje of broertje ging worden voor ons 2 jarige zoontje Joah, kregen wij daar te horen dat er iets afwijkends op de echo te zien was. Het buikje was niet gesloten. Meteen zijn wij doorgestuurd naar de vk en door naar de gynaecoloog. Onze dochter heeft (had) een omphalocèle. Dat betekend dat de buik niet is gesloten bij de navel  en er in een vliesje buiten haar buik  ingewanden groeien. Vruchtwaterpunctie volgde, slopende weken en erg onzeker. Gelukkig waren alle uitslagen goed en kon de zwangerschap voortgezet worden. Vele echo’s volgde in het EMC om de aandoening in de gaten te houden. Mijn buik groeide zo hard, dat het bijna onmogelijk was dat het door de baby kwam. Op de echo zagen ze dat ik teveel vruchtwater had. Geen suiker en de baby deed het goed. Het kan leiden tot vroeggeboorte.
Ik hield me daar niet echt mee bezig en maakten ons meer zorgen hoe het met de aandoening zou aflopen na de geboorte. Toch gebeurde het…Loïs is geboren na een zwangerschap van 32+2 dagen. Tot onze verbazing was alles wat buiten haar buik groeide vanzelf terug gegaan in haar buik. Dit was zeer goed nieuws! 24uur na de geboorte werd Loïs geopereerd en is haar buikje in 1x gesloten. Loïs heeft nog een weekje op de ic gelegen en is daarna overgeplaatst na de HC. Na 5 weken mocht ze overgeplaatst worden naar een ziekenhuis dicht bij huis. We zijn nu hard aan het oefenen met drinken en als dat lukt en ze heeft geen dipjes meer dan is ze hopelijk heel snel thuis!
Nogmaals super bedankt Esmé voor de mooie foto’s!