Saar prematuur geboren met 26 weken en 2 dagen, sonde, buidelen, Isala Zwolle, longrijping, couveuse, NICU

Saar

♥️Saar Lise Zuidberg♥️

Op donderdag 19 september, de verjaardag van mama Aniek, begon ons grote avontuur. Onze kleine meid besloot dat ze wel lang genoeg in de veilige warme buik had gezeten. Ik was toen 26 weken zwanger. Op het werk kreeg ik last van veel harde buiken en later ook bloedverlies. Toch maar even voor controle naar de verloskundige, waar papa gelukkig precies op tijd binnenkwam voor de echo. Het hartje klopte nog, wat waren papa en mama blij! Maar al snel bleek dat er al 3cm ontsluiting was. Met de ambulance werden we zo snel mogelijk naar het Isala ziekenhuis gereden. Daar werden op de OHC allerlei toeters en bellen aangesloten en ook de belangrijke longprikken voor de baby werden toegediend. Deze moesten 48 uur inwerken, maar omdat er al snel volledige ontsluiting was, werd dit een hele klus. Na 2 lange intense, onzekere dagen werd op 21 september 2019 onze lieve Saar geboren ♥️ Ze woog 935 gram.

Veel weken in het ziekenhuis volgen, een achtbaan van emoties, zo’n klein kwetsbaar meisje in de couveuse. Wat een wonder! We proberen haar veel liefde te geven door te buidelen en veel bij haar te zijn en wat doet ze het goed. Na 9 weken op de NICU, mocht Saar vorige week verhuizen naar de highcare afdeling een verdieping lager. Wat zijn we trots! Inmiddels ligt ze niet meer in de couveuse, maar in de wieg, is de ademhalingsondersteuning afgebouwd en leert ze ook kleine beetjes moedermelk drinken uit de fles. Wat heeft ze hard moeten vechten, en ze is er nog niet, maar ze heeft al zoveel mooie stappen gemaakt.

We hebben een lange, moeilijke tijd achter de rug, maar ook een met mooie en bijzondere momenten. We zijn blij dat Rhodé als fotograaf namens Earlybirds langskwam om deze momenten vast te leggen. We bekijken nog vaak de foto’s!

We kunnen niet wachten tot we Saar mee naar huis mogen nemen. Wat zou het mooi zijn om de kerst samen thuis te kunnen vieren ♥️ … maar lieve Saar, neem de tijd, sterk rustig aan, papa en mama wachten wel op je ?.

——————–

Door de fotograaf:

Halverwege oktober mocht ik een prachtig klein meisje fotograferen op de NICU van de Isala klinieken in Zwolle.

Lieve Saar, wat ben je dapper! Groei maar snel zodat je gauw naar huis mag met je trotse papa en mama die zo blij zijn met jou.
Liefs Rhodé

1. Lieke
    Lieke zegt:

Wat een indrukwekkend verhaal. Ik heb heel veel bewondering voor Aniek en Marnix. Wat doen jullie het goed, liefdevol, knap. Saar is een prachtig meisje.

2. Miranda
    Miranda zegt:

Lieve Saar.

Aniek en Marnix heerlijk genieten van jullie sterke prachtige dochter. Hopelijk snel thuis.

Liefs de mama van Maud en Lauren

3. Lianne
    Lianne zegt:

Wat een mooie foto’s, Jaydi-Ann is een hele tijd Saar haar buurvrouw geweest, we hopen dat het goed met jullie en Saar gaat! Heel veel succes!
    Liefs

• Aniek
      Aniek zegt:

Wat leuk, ik zie dit berichtje nu pas. Hoe gaat het met Jaydi-Ann? Hopelijk gaat alles goed! Alweer bijna 1 jaar, wat gaat de tijd snel.
      Groetjes,
      Aniek (mama van Saar)