Philippe prematuur geboren met 31 weken en 4 dagen, JKZ, MMC, Reinier de Graaf, gebroken vliezen, keizersnede, sonde

Philippe

Afgelopen week mocht ik op bezoek bij kleine Philippe in het Juliana Kinderziekenhuis, Den Haag.

Philippe lag al een kleine 2 weken in het JKZ en daarvoor had hij al heel wat avonturen meegemaakt. Met 27 weken braken bij mama de vliezen en werd mama opgenomen in het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft. Daar kon Philippe vanwege zijn prematuriteit niet geboren worden dus werd mama uit voorzorg overgeplaatst naar het Máxima Medisch Centrum in Veldhoven. Ze waren er nog maar net en toen ging alles heel snel. Vanwege het infectie gevaar dat op de loer lag, werden voorbereidingen getroffen voor de bevalling en voordat ze er erg in had, lag mama op de OK. Philippe werd met 31,4 weken zwangerschap met een keizersnede gehaald. Het kleine mannetje had wat opstartproblemen met zijn longetjes door het gebrek aan vruchtwaren. Hij had extra ondersteuning nodig, maar gelukkig bleven verdere complicaties bleven uit. Nu lag kleine Phillipe alweer een kleine 2 weken in het JKZ, wat hopelijk de laatste stap is op weg naar huis.

Tijdens de fotoreportage werd er heerlijk geknuffeld, gevoed en grapjes gemaakt. Wat een ontspannen ouders en wat een lief klein en tevreden mannetje, die Philippe. Alles komt wel goed met jou en je lieve ouders!

Lieve Philippe, zet hem op. Er werd al heel voorzichtig gepraat over wanneer je naar huis mag. Hopelijk is dat heel snel en mag je grote zus je straks lekker gaan vertroetelen.

Namens Stichting Earlybirds,
Rachel Viersma