Nora prematuur geboren met 28 weken, couveuse, CPAP, buidelen, groeiachterstand, sonde, spoedkeizersnede

Nora

Van de fotograaf:

4 januari, op naar het moeder en kind centrum te Veldhoven. Daar lag Nora, geboren met 28 weken. Het was even onzeker of ik wel naar Veldhoven kon gaan, want Nora zou overgeplaatst worden naar een ander ziekenhuis. Daar is ze ook geweest, maar is weer heel snel terug geplaatst. Het bleek een te grote stap voor Nora.

Nora ligt lekker te slapen in de couveuse, ze heeft nog CPAP (ademhalingsondersteuning) en nog zuurstof nodig. Maar zometeen moet het mutsje van de CPAP vervangen worden, en wellicht dat ik dan heel snel een paar foto s kan maken zonder de CPAP. Papa en mama verzorgen Nora, en dit is echt teamwork. Zo mooi om te zien hoe ze samen rekening houden met wat Nora aankan. En dan is het zover, het mutsje. En alsof ze een volleerd model is, ze doet de oogjes open en kijkt de wijde wereld in. Zo ontzettend knap van haar, echt een topprestatie. En als beloning mag ze lekker gaan buidelen bij mama, waar ze weer heerlijk in slaap valt.

Nora, wat ben je een ontzettend knap meisje. Groei maar goed zodat je snel met papa en mama mee naar huis kunt

—————

Mama van Nora:

Op 9 december ging ik naar het ziekenhuis voor een groeiecho. Daaruit bleek al snel dat er een groeiachterstand was door een verminderde werking van de placenta. Ik werd direct opgenomen en een uur paar uur later al doorgestuurd naar het MMC in Veldhoven omdat duidelijk was dat Nora op korte termijn al geboren zou worden. Ik had gehoopt op een paar weken maar de volgende ochtend bleek dat de CTG niet goed was en er werd besloten dat Nora met een spoedkeizersnede gehaald zou worden. Alles ging erg snel en is in een roes aan ons voorbij gegaan. Gelukkig verliep de keizersnede voorspoedig en ook het herstel ging vlot. Ongeveer 24 uur nadat ik de groeiecho had gehad, waren we ineens ouders. Totaal onverwacht, want mijn zwangerschap verliep voorspoedig en we hadden dit absoluut niet zien aankomen.

Nadat we van de eerste schrik bekomen waren, kwam het besef maar vooral ook de angst. Die eerste dagen, maar ook weken waren spannend en onzeker. Zo onzeker dat we in eerste instantie niet eens aan een Earlybirds fotoshoot durfden te denken. Maar wat zijn we blij dat we dit hebben mogen doen en zulke mooie foto’s overhouden na zo’n hectische en intense periode.

Nu gaat het goed met Nora en is ze stabiel. Ze is echt een vechtertje en hopelijk kunnen we haar snel mee naar huis nemen!

1. Conny
    Conny zegt:

Lieve Nora,
    Je bent een heel bijzonder lief sterk meisje en ik hoop dat je snel naar huis mag met jouw papa en mama die heel veel van jou houden en super trots zijn op jou.

Dikke knuffel voor jullie alledrie, ben trots op jullie

2. Ellen en Frans
    Ellen en Frans zegt:

Lieve Nora, en mama en papa.

Wat een mooie foto’s en een mooi verhaal. Nora, je bent een klein vechtertje met een al zichtbaar pittig karakter. Nog een paar weken en dan eindelijk naar huis.
    Trots op mama en papa.
    Tot snel ,groetjes Frans en Ellen

3. Henny
    Henny zegt:

Totaal onverwacht opa geworden, veel eerder dan verwacht, was het hartverwarmend te zien hoe drie mensen die mij zo na aan het hart staan en Conny natuurlijk ook, met liefde en overtuiging een nieuwe fase in hun leven begonnen. Nikki, Wesley en natuurlijk onze lieve kleindochter Nora hadden met de hulp van vele toegewijde mensen van de Nicu een uitdagende en onbekende periode voor zich. Bijna alles wás onbekend en onzeker, maar jullie hebben je daar kranig doorheen geslagen. Ook de komende maanden zullen een uitdaging blijven, maar er hebben alle vertrouwen in de toekomst. Ik hoop dat dit ook mag zijn voor iedere vader en moeder die dezelfde uitdaging voor zich hebben.

Ik wil EarlyBirds ook bedanken voor hun steun en het geven ván een klankbord voor deze sterke maar beproefde jonge mensen.

4. Els voeten
    Els voeten zegt:

Lieve Nora, papa en mama,
    Wat zijn wij (opa Rene) en (bonus oma Els) trots op jullie.
    Op Nora omdat het zo,’n mooi sterk meisje is, en op papa en mama omdat jullie zo geduldig en liefdevol met de situatie omgaan en omdat jullie zo onverwachts maar toch perfecte ouders zijn!
    Wij hopen dat jullie snel naar huis mogen, zodat jullie van elkaar kunnen gaan genieten, en Nora van haar mooie kamertje!

5. Henriette
    Henriette zegt:

Lieve Nora, Nikki en Wesley,
    Zo supertrots we waren dat er een kleinkind zou komen, zo ontzettend geschrokken waren we dat jullie kleine meisje veel te vroeg ter wereld kwam,vanaf die dag waren jullie papa en mama, maar de roze wolk was ver te zoeken,onzekerheid en angst over dat kleine prachtige meisje voerden de boventoon, we hadden met jullie te doen dit had jullie niet mogen overkomen ,waarom vroeg je je af nikki,ja waarom gebeuren die dingen .

6. Richèll
    Richèll zegt:

Lieve Nikki en Wesley, zoals iedereen die hier iets geschreven heeft zijn wij ook ontzettend trots op jullie. Het was en is nog steeds een emotionele rollercoaster. Als je ziet wat ze in de korte tijd dat Nora op deze wereld is heeft meegemaakt, kun je daar alleen maar met bewondering op terug kijken. Ook hoe jullie met de situatie omgaan. Nog even volhouden en dan mag ze lekker mee naar huis. Samen zijn jullie sterk. Dikke knuffel

7. Angelique
    Angelique zegt:

Lieve Wesley, Nikki en Nora
    Wat hebben jullie een stress volle tijd achter de rug waarin veel onduidelijkheid was en momenten die onzeker waren.
    Nu 7 weken later, wat is ze al gegroeid ( en nog zo klein) wat een pittig dametje ( heeft ze van jullie allebei)
    Jullie prinses ?
    ?voor 2 hele trotse ouders

8. Karin en Joost de Nijs
    Karin en Joost de Nijs zegt:

Lieve Nikki en Wesley, wat zijn we trots op jullie, en natuurlijk ook op Nora, jullie sterke ouders en Nora een super sterke kleine meid. Wat hebben jullie zware maanden achter de rug, en nog te gaan, met jullie veel te vroeg geboren dochtertje Nora. Maar jullie zijn doorzetters ondanks het zoooo zwaar is. Toppie hoor? dikke kus van ons?❤.