Op 10 oktober zijn er ongeveer 50 vrijwilligers naar Ederveen gekomen om elkaar hier te ontmoeten en bij te praten tijdens de jaarlijkse meeting voor alle vrijwilligers van Stichting Earlybirds Fotografie. Tijdens dit gezellig samenzijn, was er ook tijd voor een informatief onderdeel. Penningmeester Nina begon de ochtend met een korte presentatie over de financiële situatie van de stichting. Hierin kwam heel duidelijk naar voren dat de veiling, samen met de loterij, de belangrijkste inkomstenbron is voor de stichting. Gelukkig ontvangen we hiernaast ook donaties van ouders en andere donateurs die Earlybirds een warm hart toedragen.

Na het financiële verhaal vertelde bestuurslid Dagmara over de huidige stand van zaken betreft de verandering in regelgeving omtrent de gehaakte Earlybirdjes. Sinds kort wordt er door de keurmeesters een nog strenger keurbeleid gehanteerd. Daarnaast mogen Earlybirdjes en Nicu’s niet langer in gesloten couveuses gelegd worden. Na dit officiële gedeelte werd er een groepsfoto gemaakt van de aanwezige vrijwilligers, met aansluitend een gezamenlijke lunch. Tijdens de lunch was er voldoende tijd om met elkaar bij te praten met of om elkaar beter te leren kennen. Vanwege de onderlinge afstand gaat vrijwel alle communicatie digitaal, dus dit was een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen.

Als stichting vinden we het belangrijk om onszelf te blijven ontwikkelen en te verbeteren. Deze meeting was een mooie gelegenheid om feedback te vragen aan de aanwezige vrijwilligers. Middels het opschrijven van “tips en tops” zijn er goede suggesties gedaan waarmee we achter de schermen weer flink aan de slag kunnen!

Tijdens de meeting in 2014 kwam er een gastspreker vertellen over haar ervaringen als moeder van een prematuur geboren kindje. Dit jaar kwam Chantal haar verhaal vertellen. Zij is de moeder van Bartje, het allereerste prematuur geboren kindje dat door medeoprichtster Jessica Innemee is gefotografeerd. Chantal vertelde naar aanleiding van indrukwekkende foto’s haar verhaal van de geboorte van Bartje, de lange ziekenhuisperiode, de angsten en zorgen van destijds maar ook hoe het nu met hem gaat. Weer werd duidelijk hoe belangrijk de foto’s zijn. Niet alleen voor kort na het verlaten van het ziekenhuis maar ook voor de jaren daarna.

Na dit bijzondere verhaal van Chantal werd de middag afgesloten met een korte quiz over de stichting. Dit bleek nog best wel lastig. Wisten jullie dat er 196 vrijwilligers voor en achter de schermen actief zijn voor de stichting? De grootste groep binnen de vrijwilligers zijn de fotografen, zij zijn met 150 personen actief om de vele reportages te verzorgen? Van alle vrijwilligers zijn er zes mannen werkzaam binnen de stichting. En van die zes mannen, waren er tijdens de meeting maar liefst drie aanwezig!

Het was een gezellige en fijne dag. Bijzonder om zo’n grote groep samen te zien die zich volledige belangeloos inzetten voor dit mooie doel.

EB-meeting2015-1EB-meeting2015-7EB-meeting2015-23EB-meeting2015-31