Giani prematuur geboren met 26 weken, sonde, buidelen, Sophia

Giani

Giani prematuur geboren met 26 weken, sonde, buidelen, Sophia

Door de fotograaf:

Eindelijk stonden de deuren weer eens open in ziekenhuizen en mocht ik weer op pad voor Stichting Earlybirds. En zo ging ik op maandag 28 september op bezoek bij kleine Giani in het Sophia Kinderziekenhuis, Rotterdam.

Terwijl papa en mama stonden te popelen om Giani te verzorgen, lag het kleine mannetje nog volledig in dromenland. Mama vertelde over de zwangerschap, de bevalling en alle zorgen die ze hebben gehad. Van een onbezorgde zwangerschap kon je niet spreken, want bij 15 weken bleek mama een hematoom in haar baarmoeder te hebben. Het vervolg van de zwangerschap bestond uit veel controles en uiteindelijk is Giani na 26 weken zwangerschap geboren.

Giani lag al bijna 12 weken in het ziekenhuis toen ik de reportage mocht komen maken. 12 Weken vol zorgen voor papa en mama, maar er was ook ruimte om te genieten van dit mooie kleine knulletje die al zo veel stapjes voorwaarts heeft gemaakt. Tijdens de reportage spatte de liefde en warmte er ook van af!

Papa vertelde dat hij zelf ook met 26 was geboren. Was dat puur toeval? En waren papa en mama hierop voorbereid? Nee, helemaal niet!! Maar, kleine Giani – laat jouw gezonde stoere papa een mooi voorbeeld voor je zijn!

Dus, zet hem op, lief klein knulletje. Je papa en mama moeten nog even geduld hebben, je hebt nog een paar stapjes te zetten voordat je met ze mee naar huis mag, maar ik heb alle vertrouwen in jou!

Namens Stichting Earlybirds,
Rachel Viersma