Stichting Earlybirds volgt nauwlettend de ontwikkelingen rondom het Corona virus.

Door alle huidige maatregelen is het op dit moment deels mogelijk om fotoreportages aan te bieden.
In overleg met de ziekenhuizen mogen wij in verschillende wel fotoreportages verzorgen, andere ziekenhuizen hebben het liever niet. Wij respecteren dit besluit.
We blijven in nauw overleg met de ziekenhuizen en onze fotografen zullen alle regels van de ziekenhuizen opvolgen als zij een fotoreportage verzorgen.

We hopen dat we snel weer in alle ziekenhuizen mooie fotoreportages mogen maken en ouders het lichtpuntje kunnen bieden wat ze verdienen.

Voor nu kan er aangemeld worden bij de ziekenhuizen waarbij wij WELKOM hebben gemeld. Van deze ziekenhuizen hebben we terugkoppeling ontvangen dat we mogen komen.
Er zijn ziekenhuizen met een X voor de naam, deze ziekenhuizen hebben aangegeven, dat wij nog niet mogen komen.
Daarnaast zijn er ook ziekenhuizen waar niets voor staat. Van deze ziekenhuizen hebben wij nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Verblijf jij in dat ziekenhuis, informeer dan bij de verpleging of wij welkom zijn en mogen komen of laat het ziekenhuis contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het verder in orde maken en zorgen dat ook zijn in de lijst komen met WELKOM.

Mochten er vragen zijn, dan kunt u altijd mailen naar fotograaf@stichtingearlybirds.nl of een Whatsappbericht sturen naar het telefoonnummer wat onderaan de website vermeld staat.

Meld je aan voor een liefdevolle fotoreportage door Stichting Earlybirds

Let op!
Alleen aanmelden als het kindje al is geboren.
– Heb je al eerder een aanmelding gedaan, en je hebt na 48 uur nog geen bevestiging per e-mail van ons ontvangen, met de ingevulde gegevens, ook niet in de spambox? Graag een email met jullie gegevens verzenden naar fotograaf@stichtingearlybirds.nl, zodat wij het na kunnen kijken. Alsjeblieft niet nog een keer aanmelden om dubbel werk te voorkomen.

– De geboortedatum invullen met / ertussen. (Bijvoorbeeld 17/07/2019)
– De geboortetermijn alleen op hele weken invullen. (Bijvoorbeeld 32 weken)

– Bij een aanvraag door iemand anders voor de ouders, graag na overleg met de ouders. Vul in dit geval de gegevens van de ouders in voor het communiceren met ons en niet je eigen gegevens invullen. Dit om verwarringen te voorkomen.

– Per 01-01-2019 fotograferen wij geen kindjes meer in de Belgische ziekenhuizen. Hiervoor willen we je verwijzen naar www.kleineella.be Zij nemen per 01-01-2019 de aanmeldingen van België van ons over.

Wij komen alleen in ziekenhuizen waar WELKOM voor de ziekenhuisnaam vermeld staat EN er toestemming is van de verantwoordelijke verpleging van jullie kindje(s).
Is deze toestemming er niet, dan kunnen wij helaas geen afspraak met jullie maken.

Persoonlijke gegevens

Adres gegevens

Ziekenhuis gegevens

Gegevens kindje(s)

Overige gegevens

Voorwaarden

• Wie kan zich aanmelden? De ouders of een contactpersoon (mits diegene toestemming heeft van de ouders).
  • Wanneer kom je in aanmerking? Alle kindjes die geboren zijn tussen de 24 en 36 weken zwangerschap en op het moment van aanmelden naar schatting nog 3 weken in het ziekenhuis verblijven. Je kan je als ouders al direct na de geboorte melden! Kindjes die extreem prematuur worden geboren hebben voorrang op een fotoreportage.
    Is je kindje na 36 weken zwangerschap geboren, maar ligt het toch op de NICU? Dan kunnen wij helaas als stichting geen reportage verzorgen.
  • Hoe zit het met privacy? Alle ouders krijgen een toestemmingsformulier waarop aangevinkt kan worden of je wel of geen toestemming geeft voor het delen van foto’s (op bijvoorbeeld onze website of social media).
  • Wat kost de reportage? De fotoreportage en de foto’s bieden we kosteloos aan, maar als ouders word je gevraagd om een donatie te doen. Een reportage kost gemiddeld €20,- voor de stichting.
  • Kan de reportage als verrassing of cadeau worden aangevraagd? Nee. Het is een vaak zware en heftige tijd voor ouders, waarin ze al enorm geleefd worden. Daarom willen we het aan de ouders zelf overlaten zich aan te melden.
  • Na de aanmelding
    Ouders ontvangen direct na aanmelding een informatieve mail met de doorgegeven gegevens. Ons streven is om binnen 14 dagen een fotograaf beschikbaar te hebben die binnen deze periode langs komt voor een liefdevolle herinnering. Onze fotograaf die beschikbaar is investeert zijn/haar vrije tijd om deze herinnering voor ouders te maken en heeft aangegeven binnen 14 dagen de reportage in te kunnen plannen. Mocht de afspraak niet ingepland kunnen worden dan wordt de aanvraag opnieuw in behandeling genomen, wij kunnen niet altijd garanderen dat er dan nog een andere fotograaf beschikbaar is.
    Door de korte periode tussen aanmelden en het maken van de reportage kan het voorkomen dat uw kindje nog aan beademing of monitor ligt. Dit is wat wij juist willen vastleggen. Het moment zoals die is. Onze fotografen zijn dusdanig professioneel dat het kindje centraal staat. Gebleken is dat voor de verwerking het goed is om juist foto’s uit deze periode te hebben.
    Let op! Heb je binnen 48 uur na aanmelding geen mail van ons ontvangen, met de door u ingevulde gegevens? Stuur dan een mail met je contactgegevens naar fotograaf@stichtingearlybirds.nl.
  • Over de reportage
    Tijdens de reportage van ongeveer een uur, leggen we de liefdevolle momenten tussen ouder(s) en kind vast in het ziekenhuis. Dagelijkse routines als badderen, buidelen en voeden zijn prima momenten om vast te leggen. De gezondheid van het kind staat daarbij uiteraard voorop, de dagelijkse routine wordt dan ook niet doorbroken en er wordt niet geposeerd. Al onze fotografen zijn professioneel en werken zonder flitsers, waardoor we het kind niet extra belasten. Onze doelstelling is het vastleggen van de liefdevolle momenten in een periode waarin het gezin enorm wordt geleefd in het ziekenhuis. Juist een reportage in de eerste weken na de geboorte wordt door ouders als zeer waardevol ervaren.
  • Tot slot
    Het kan helaas voorkomen dat we pas een fotograaf beschikbaar hebben op het moment dat je kindje reeds naar huis is. Helaas is een reportage dan niet meer mogelijk.